اخبار جهان

وزیر اسرائیلی: تل آویو و مسکو دغدغه مشترکی برای بیرون راندن ایران از سوریه دارند

روزهای بروجرد- وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی در پی اهداف سلطه‌جویانه مقامات صهیونیست و توهم آن‌ها درباره فعالیت نظامی مستقل ایران در سوریه مدعی شد که اسرائیل به دنبال بیرون راندن ایران از سوریه بوده و با روسیه نیز در این زمینه مواضع مشترک دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تایمز آو اسرائیل، یو آو گالانت، از اعضای حزب لیکود رژیم صهیونیستی و وزیر مهاجرت این رژیم به دنبال اظهارات نتانیاهو مبنی بر درخواست از آمریکا برای حفظ نیروهایش در التنف، گفت که رژیم صهیونیستی برنامه دارد نیروهای ایرانی در سوریه را از این کشور بیرون براند.

گالانت در این زمینه توضیحات بیشتری نداد اما اقدامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور نظامی ایران در ارتفاعات جولان را تأیید کرد.

وی درباره مواضع مشترک رژیم صهیونیستی و روسیه درباره مسائل سوریه مدعی شد: اسرائیل و روسیه دغدغه مشترکی برای بیرون راندن ایران از سوریه دارند.

این وزیر رژیم صهیونیستی با اظهارات بی اساس خود درباره روابط ایران و روسیه در زمینه مسائل سوریه گفت: سوریه و متحدانش نواحی تحت کنترل حکومت را افزایش داده و گروه‌های انقلابی را وادار به شکست کرده‌اند؛ روسیه دیگر به ایران متکی نیست و این دو کشور بر سر این مسئله که «چه کسی سوریه را می‌سازد» اختلاف دارند.

به گزارش ایسنا، مجله فارین پالیسی به تازگی به نقل از “برخی منابع آگاه” اعلام کرده است که برخلاف وعده دونالد ترامپ در ماه دسامبر مبنی بر خروج تمامی نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، دولت آمریکا در حال بررسی برنامه‌ای برای نگه‌داشتن تعدادی از نظامیان خود در یک پایگاه آمریکایی دور افتاده در جنوب‌غربی سوریه است تا با آن‌چه “فعالیت ایران” خوانده شده است، مقابله کند.

همچنین شبکه خبری بلومبرگ به نقل از برخی منابع صهیونیست گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند بار از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است که برخی از نیروهای خود را برای “مقابله با ایران” در پایگاه التنف سوریه نگه دارد.

این منابع صهیونیستی می‌گویند که نتانیاهو مدعی شده که اگرچه این نیروها ممکن است هیچ کار خاصی انجام ندهند اما حضورشان عامل بازدارنده‌ای برای ایران خواهد بود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه به تازگی مواضع روسیه را درباره ارتباط خود با ایران در زمینه بحران سوریه چنین مطرح کرد که روسیه هم پیمان ایران در سوریه نیست بلکه ایران و روسیه در راستای مذاکرات آستانه در رابطه با سوریه در کنار هم همکاری می‌کنند.

ریابکوف همچنین گفت که روسیه موافق با برنامه‌های خصمانه ایران علیه اسرائیل نیست و هم زمان از حملات اسرائیل علیه سوریه به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌های ایرانی انتقاد کرد.

مساله غیرقانونی بودن حضور ایران در سوریه و لزوم خروج آن از این کشور در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه حضور نظامی در سوریه ندارد بلکه حضور ایران مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشور است و هر زمانی که دولت بشار اسد بخواهد ایران از سوریه خارج می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close