اخبار بروجرد

نطق میان دستور علاءالدین بروجردی

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بخش مهمی از تحریم های تحمیلی به ملت، به دلیل عدم مدیریت هوشمندانه در داخل و تحریم های داخلی است.

به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی در جلسه علنی روز سه شنبه، ۹ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت:ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و درگذشت برادر انقلابی جناب حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت می گویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر گرانقدر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و به ویژه خانواده های معظم شهدا، جانبازان، مفقودین و آزادگان تبریک عرض می کنم

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: عزیزان ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت برای ارزیابی کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی نیم نگاهی به قبل از انقلاب یک ضرورت است، فراموش نمی کنیم که در کشور ما قبل از پیروزی انقلاب ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر همه مقدرات کشور ما حاکم بوده اند.

وی با بیان اینکه سفیر آمریکا به رئیس کشور که شاه بود دستور می داد، ادامه داد: خاطرات سولیوان آخرین سفیر آمریکا را ملاحظه کنید، ما در حضیض ذلت قرار داشتیم و این انقلاب عظیم به ما عزت داد، اصل بسیار مهم استقلال که یک اصل اساسی در هر کشور است لگدمال تصمیمات آمریکا بود، تمامیت ارضی ما را از بین بردند و کشور ما را در رژیم گذشته تجزیه کردند بنابراین ما همگی مدیون این ملت بزرگ و امام راحل هستیم که این انقلاب عظیم را با تقدیم ۱۰ ها هزار شهید به پیروزی رساندند.

بروجردی تاکید کرد:عزیزان این جمله حضرت امام(ره) را که بارها فرمودند “من خدمتگذار این ملت هستم” فراموش نکنید امروز مردم ما در ادارات دولتی قوه قضاییه مشکلات متعددی دارند، کارهای آنها هفته ها، ماه ها و سال ها به درازا می کشد، وضعیت اقتصادی ما بسیار نا مطلوب است و این حق ملتی نیست که اینگونه استوار در چهل سال گذشته ایستاد و همچنان پیمان محکم خود را با حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بسته است و بر این پیمان استوار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما در زنجیره اقتدار جمهوری اسلامی ایران حلقه های متعدد بسیار قوی عرضه کرده ایم، گفت: با وجود مخالفت آمریکا ما توانستیم از صفر تا ۱۰۰ بر دانش هسته ای مسلط شویم ، ما در موفق شدیم ماهواره بسازیم و به هوا پرتاب کنیم، صنایع موشکی ما امروز جز چند کشور موشک ساز دنیا هستیم این در شرایطی است که در دوران جنگ تحمیلی توان پرتاب یک موشک برای پاسخ به تعدی دشمن را نداشتیم.

نیازمند انقلاب اقتصادی هستیم

وی اظهار داشت: در مجموعه این حلقه های قوی و توانمند حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد، ما نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، سیستم بانکی ما و عدم اعتماد مردم به این سیستم حقیقت است وباید تصمیماتی به صورت انقلابی اتخاذ شود، طبیعی است که جراحی درد و خونریزی دارد ولی شجاعت نیاز دارد که از این مُسکن های مقطعی فاصله بگیریم و در عرصه اقتصادی اقدامات جدی انجام دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید مشکلات خرد خود را با همسایگان حل کنیم، گفت: بخش مهمی از ظرفیت اقتصادی و جاری ما باید با همسایگان باشد که امروز نیست، ما گندم و گوشت را از ۲۰ هزار کلیومتر دورتر یعنی از استرالیا، ونزوئلا وارد می کنیم و این در حالی است که همسایگان ما دارای ظرفیت عظیم هستند اما با آنها تعامل نمی کنیم که این غیر قابل قبول است.

بروجردی با تاکید بر اصل مبارزه با قاچاق، بیان داشت: متاسفانه در این زمینه گمرک های ما دچار مشکلات جدی هستند، اتحاد و انسجام ملی یکی از مهمترین مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز همچنان نیازمند این مولفه بسیار مهم برای مقابله با توطئه های متعدد آمریکا به ویژه در دوران ترامپ داریم.

آمریکا متهم ردیف اول جنایت های منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا امروز هم محور شرارت در منطقه و دنیا است و سگ هار رها شده اش، رژیم صهیونیستی در منطقه جنایت می کند، علت اساسی اینکه۱۰۰ هزار انسان بی گناهی که در بحران تحمیلی به عراق، سوریه، یمن، فلسطین جان خود را از دست داده اند، آمریکا است و اگر روزی قرار بر این شد که در جامعه جهانی دادگاهی برای محاکمه این جنایت ها تشکیل شود متهم ردیف اول آمریکا است.

وی ادامه داد: بنابراین ما باید مبارزه با آن را به جد ادامه دهیم ولی در عرصه اقتصادی سهم آمریکا با وجود همه تحریم ها ۲۰ تا ۳۰ درصد است، بخش مهمی از تحریم های تحمیلی به ملت، به دلیل عدم مدیریت هوشمندانه در داخل و تحریم های داخلی است، ما در زمینه مسائل مختلف اقتصادی باید به فضل الهی در کنار مبارزه با آمریکا یک تحول مهمی را رقم بزنیم.

این نماینده مجلس گفت: شهر بروجرد شهر آیات عظام بروجردی، بحرالعلوم نجفی،شهر شهید بزرگوار و بنام مسیح کردستان محمد بروجردی و سه هزار و  پانصد شهید، شهر چهره های ماندگار علمی آیتی، شهیدی، زرین کوب، اوستا و شهر فرزانگان است، ما امروز در بروجرد و استان لرستان همانند بسیاری از نقاط کشور مشکلات متعددی به ویژه در زمینه بیکاری داریم این قابل قبول نیست بعد از گذشت سال های طولانی برای ساخت یک فرودگاه و یک خط آهن دولت از خود ناتوانی نشان می دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close