اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در مدارس ارائه شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: طرح های تحقیقاتی و پژوهشی باید بیشتر از گذشته درسطح مدارس شهرستان ارائه شود تا دانش آموزان بتوانند در سایه تحقیق و پژوهش، علوم و فنون جدید را بیاموزند.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در همایش علمی و پژوهشی انرژی های پاک در سالن اجتماعات فرمانداری بروجرد اظهارداشت: همایش های علمی پژوهشی زمینه ساز ارتقا جایگاه علم و دانش در جامعه و کشور است.

وی افزود: دانش آموزان نیز باید حضور خود را در عرصه های علمی و پژوهشی افزایش دهند و با فعالیت در این راستا زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه کشور را رقم بزنند.

کارشناس مسئول روابط بین الملل و دبیر کارگروه کودک و نوجوان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پیشرفت های فناوری و صنعتی منجر به اصلاحاتی در استاندارد زندگی شده و تقاضا برای حامل های انرژی نیز افزایش یافته است.

شیوا مقصود افزود: ایران از منابع وسیعی سوخت فسیلی به شکل نفت یا ذخایر طبیعی در منطقه سود می برد و بخش های مصرف کننده انرژی در ایران سال ها است از کاربرد انرژی به شکل نفت، گازطبیعی یا برق با قیمت های یارانه ای بالا بهره مند می شوند.

وی اظهارداشت: احداث پارک انرژی توسط شهرداری بروجرد به طوری که تمام انرژی برق مورد نیاز آن از خورشید تأمین گردد، استفاده از پنل های خورشیدی جهت چراغ های راهنمایی و رانندگی، روشنایی معابر و خیابان ها و احداث نیروگاه هلی خورشیدی در مدارس می تواند اقدامات راهگشا در جهت رسیدن به اهداف این همایش ها باشد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد نیز در این همایش گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند باعث انگیزه، شور و هیجان علمی دردانش آموزان شود.

محمد مهر افزون بیان کرد: پژوهش یک سرمایه گذاری پرحاصل و مقدمه ای برای رسیدن به مدیریتی کاربردی، بنیادین و مهم است.

وی اضافه کرد: در واقع پژوهش انسان را در رسیدن به قله های رفیع علمی، مدیریتی و تدوین عناصر فرهنگی و اجتماعی یاری می کند.

مدیرآموزش وپرورش بروجرد ادامه داد: توسعه انرژی های تجدید پذیر موجب تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و ازعوامل موثر توسعه پایدار است‌.

در این همایش نیزازچهره های شاخص علمی – پژوهشی شهرستان بروجرد تقدیر شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close