اخبار ایران

امام جمعه تهران: نتیجه برجام، گوشتِ ۱۰۰ هزار تومانی است / با FATF شرایط بدتر می‌شود

روزهای بروجرد- خطیب نماز جمعه تهران گفت: با توجه به اینکه در دو کمیسیون تخصصی مجمع FATF رد شده است، امیدوارم رئیس مجمع تشخیص مصلحت و سایر اعضا اقتدار کشور را حفظ کنند.

به گزارش فارس حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه این هفته تهران (۵ بهمن) با بیان اینکه در رعایت تقوا، پرهیز از ظلم بسیار مهم است، گفت: در میان ظلم‌ها، ظلم به دین از همه ظلم‌ها بدتر است. دین از آب خوردن هم حیاتی‌تر است. آب مایه حیات در این دنیا است، اما دین مایه حیات در دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و مردم مومن برای بیعت با شهیدان و قدردانی از این نعمت خودشان را برای آماده می‌کنند، گفت: انسان از عهده این برنمی‌آید که بگوید چه رهاورد‌هایی از انقلاب نصیب جهان شد. یکی از دستاورد‌ها اندیشه حکومت اسلامی است. تا پیش از انقلاب، دو اندیشه بر جهان حکمفرما بود. یک اندیشه سوسیالیستی و کمونیستی استبدادای بود که در شکل حمایت از مردم و فقرا، استبداد همه‌جانبه ایجاد کرده بود و با شعار‌های جذابی که می‌داد، موتور حرکت جوانانی که بی بند و باری لیبرالسم خسته بودند، شده بود.

صدیقی خاطرنشان کرد: دومین مکتب هم لیبرالیسم بود که تفکر طبقاتی را امری مشروع و درست می‌دانست و این آزادی‌های بدون کنترل در شکل لیبرالیسم باعث شد خدا را کنار بگذارند و همه چیز را در گردونه مسائل مادی توجیه می‌کردند. در این شرایط امام بدون اتکا به این دو قدرت آن زمان، روی پای خودش ایستاد و شعار “نه شرقی نه غربی” را مطرح کرد. در همین رابطه، دنیای غرب با همه ادعاهایش به مصاف آمد. امام فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ غلطی هم نتوانسته بکند. جریان استبدادی کمونیسم هم با ظهور قدرت اسلام مشتش باز شد و به شکست انجامید و امام فرمودند: “شکستن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنوم.”

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی خط بطلانی بود بر ادعا‌هایی که اسلام را دین شمشیر و توجیه‌گر ظلم ظالمان معرفی کرده بود و خیانت‌های بزرگی به اسلام انجام شده بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک برنامه مدون و منظم که حاوی معنویت و حاوی برنامه زندگی دنیوی بود ارائه داد. معنویت و اخلاق و عرفان را با سیاست پیوند داد و آشتی دنیا و آخرت و ظاهر و باطن با این مرام جدید ظهور و بروز کرد. این مسئله در قانون اساسی و رفتار رهبری انقلاب بروز کرد و قدرت آن‌ها را از مرز اخلاق بیرون نکرد.

وی ادامه داد: امام راحل از حسینیه به قصر نرفت و نسبت به مستضعفین بی‌تفاوت نبود و گریه‌های سحرش برقرار بود. امام، خدا را شناخته بود و نیازی به تظاهر و تزویر نداشت. ولایت فقیه ولایت قانون و عدل و عقل است و ولایت اقتدار در برابر قدرت‌های بزرگ است. ولایت‌فقیه مردمی ترین، عقلانی‌ترین و کنترل شده‌ترین حکومت در طول تاریخ است که دیده‌اید.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: طبق آموزه‌های دینی انبیا هر جا حکومت کرده‌اند در کنار مردم بودند، این روایت برای ما در آن دوران افسانه به‌حساب می‌آمد، اما امام همان رویه را در حسینیه نشینی انجام داد و مقام معظم رهبری نیز همین رویه را دارد و براساس اطلاعات دقیقی که دارم کل مایملک زندگی ایشان یک وانت‌بار نمی‌شود، اما با اقتدار از ارزش‌ها حسینی کوتاه نیامده‌اند و ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ اتمی را نشان داده‌اند.

صدیقی در ادامه با اشاره به مسئله FATF است، گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ، استتار یکی از مسائلی است که باید رعایت کرد. این مسائل در اتاق فکر کشور‌های غارتگر پیچیده شده و قبول این نسخه خلاف فرهنگ ما است. ما تابع قرآنیم و ما باید به آن‌ها برنامه و فرهنگ بدهیم نه اینکه آن‌ها هرچه خواستند به ما بدهند. این‌ها در جنگ اقتصادی می‌خواهند مصارف ما را رصد کنند که در کجا درآمد داریم و در دنیا چه کسانی با ما مراودات اقتصادی دارند و می‌خواهند از روی قانون ما را متهم کنند. عاقل سرّ خود را به دشمن نمی‌دهد و ما نباید از آن‌ها رنگ بپذیریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برجام نتیجه اش این شده که گوشت امروز حدود ۱۰۰ هزار تومان است و شخصی به من می‌گفت: خانواده‌اش چندماه است گوشت نخورده‌اند، اظهار داشت: با FATF شرایط تحریم بدتر می‌شود. مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را بدتر از جنگ تحمیلی معرفی کردند و دنیا با ما جنگ اقتصادی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در دو کمیسیون تخصصی مجمع FATF رد شده است، امیدوارم رئیس مجمع تشخیص مصلحت و سایر اعضا اقتدار کشور را حفظ کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close