اخبار بروجرد

اجرای طرح کارت پارک الکترونیک (پارکومتر) در خیابان‌های هسته مرکزی شهر

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد از اجرای طرح کارت پارک الکترونیک (پارکومتر) در خیابان‌های هسته مرکزی شهر، (خیابان های صفا، شهدا، بحرالعلوم و آیت ا… کاشانی) خبر داد.

شهردار بروجرد در جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد با بیان اینکه یکی از خواسته های بحق همشهریان و دستگاه های نظارتی، توسعه عادلانه امکانات عمومی می باشد اظهار داشت: هسته مرکزی شهر مملو از خودروهای شخصی مربوط به مغازه داران و اصناف آن مناطق بوده که سبب شده افراد دیگر نتوانند از پارک حاشیه ای استفاده نمایند.

رحیم جافری افزود: با توجه به قدمت دیرینه و جمعیت بالای شهر، حرکتی در خصوص هوشمند سازی صورت نگرفته است. لذا در راستای توضیع عادلانه این امکانات و پیوستن به شهر هوشمند(Smart city) «که از انواع مختلف سنسورها و روش‌های الکترونیکی برای جمع آورد اطلاعات در جهت مدیریت کارامد دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده می‌کند»، شرکت های واجد شرایط طرح های پیشنهادی خود را ارائه نموده اند که تمام خیابان های سطح شهر را جهت پایش و کنترل ترافیک به بخش خصوصی واگذار نماییم.

جافری گفت: بعد از بررسی های به عمل آمده، شرکت هایی که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی نموده اند از مهمترین شرکت ها در کشور بوده که این طرح را در کلان شهرها به صورت موفق به انجام رسانده اند.

وی با اشاره به وجود سرعتکاه ها و موانع خشن را باعث ایجاد آسیب های اجتماعی و خشن نمودن سیمای شهری عنوان و خاطرنشان کرد: در بلوار شهید بروجردی بجای سرعتکاه از رنگ های سه وجهی استفاده نمودیم و از سیاست های مدیریت شهری ما این است که، نرمش، آرامش و آسایش در سکونت و حرکت مردم را عملیاتی کنیم.

شهردار بروجرد گفت: در فاز اول این طرح معابر هسته مرکزی و در فاز های بعد تمامی معابر سطح شهر و همچنین ورودی ها، خروجی ها و بلوارها را پوشش خواهیم داد.

جافری ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران اظهار داشت: ما آمادگی داریم در خدمت سرمایه گذاران عزیز به ویژه سرمایه گذاران بومی باشیم و با هوشمند سازی می توانیم در بحث امنیت، کمک به پلیس محترم راهور و مدیریت شهری موفق عمل کنیم. از اعضای محترم شورای اسلامی شهر انتظار داریم با در نظر گرفتن مسائل فنی به این امر سرعت بخشیده چرا که از ضروریات زندگی همشهریان می باشد.

بنابر این گزارش در این جلسه نحوه ی اجرای طرح کارت پارک الکترونیک (پارکومتر) در خیابان‌های هسته مرکزی شهر، (خیابان های صفا، شهدا، بحرالعلوم و آیت ا… کاشانی) توسط شرکت «فناوری نوین مرصاد فاطر» و شرکت «آذر پارک» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پس از بررسی مسائل فنی و آورده سرمایه گذاران توسط کارشناسان و چگونگی اجرای طرح با یکی از شرکت های مذکور انعقاد قرارداد صورت پذیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close