اخبار بروجردویژه ها

انتظار برای راه‌اندازی سامان کاشی

روزهای بروجرد- کارگران واحد تعطیل شده «سامان کاشی» می‌گویند: منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه بر اساس وعده مسئولان هستیم.

ایلنا: تعدادی از کارگران سابق واحد تعطیل شده «سامان کاشی بروجرد» از تعلل برای راه‌اندازی این واحد تولیدی گلایه کرده و گفتند: این کارخانه که چندین سال است با مشکل روبرو شده، در حال حاضر احیاء شده و براساس وعده‌های مسئولان باید راه‌اندازی می‌شد.

یکی از کارگران کارخانه با بیان اینکه برخی مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به زودی فعالیت کارخانه «سامان کاشی» از سر گرفته می‌شود، گفت: بیش از هفت سال از تعطیلی کامل کارخانه «سامان کاشی» به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که در نهایت زمستان سال ۱۴۰۰ با سفر هیات دولت به استان لرستان و بازدید وزیر صنعت از این کارخانه دستور احیای آن با تامین اعتبارات مالی داده شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر همه ۴۷۰ کارگری که قبل از تعطیلی در محل کار خود مشغول کار بودند، منتظر از سرگیری فعالیت کارخانه هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران از سرگیری فعالیت کارخانه است که امیدواریم با مساعدت مسئولان سریعتر مرتفع شود.

به گفته او؛ طی چند سال گذشته آن‌ها بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان لرستان حاضر شده و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و کارگران سابق آن شده‌اند.

این کارگر گفت: هم اکنون ۹۵ درصد کارخانه «سامان کاشی» بازسازی شده و برای راه اندازی نیازمند تامین اعتبار است. خوشبختانه این تامین اعتبار ۵۰ میلیاردی از سوی رئیس جمهور لحاظ شده بود اما ظاهرا هنوز پرداخت نشده است. در عین حال کارخانه از تجهیزات و ماشین‌آلات خوبی برخوردار است و در حال حاضر برای شروع به کار نیازمند تامین سرمایه در گردش است.

او گفت: آنچه در چند سال اخیر باعث افزایش مشکلات کارخانه و کارگران شده، افزایش بدهی‌های کارخانه به نهادهای دولتی و بخش خصوصی است. اگرچه مسئولان مرتبا قول همکاری و کمک می‌دهند.

این کارگر در پایان گفت: کارگران سامان کاشی در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان، آماده کار و تولید هستند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close