لرستان

لرستان هنوز مقصد گردشگری نشده است

دو سال متوالی است که هتل‌داران لرستانی به مشکل خورده و برخی از همکاران که تسهیلات گرفته‌اند، مشکلات زیادی دارند.

روزهای بروجرد- رئیس جامعه هتل‌داران لرستان می‌گوید: هتل‌داری زمان زیادی نیاز دارد تا مانند گذشته جان دوباره بگیرد.

علی‌اکبر فکوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هتل و هتل‌داری زیرشاخه بخش گردشگری کشور قرار می‌گیرد و در چند سال اخیر مشکلات زیادی داشته است.

وی ادامه داد: سیل فروردین ۹۸ شیرازه کل هتل‌های لرستان را بهم ریخت و به استان ما که خیلی روی تعطیلات نوروز حساب باز می‌کنیم و پیک مسافرت است، خیلی لطمه وارد کرد.

فکوری با بیان اینکه سیل روی مسافرت‌های تابستان نیز تاثیرگذار بود، اضافه کرد: در آن بحبوحه قرار بود از هتل‌داران حمایت شود و وعده این کار نیز داده شد اما فقط دستورالعمل بود و هیچ‌کدام اجرا نشد.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان با بیان اینکه امسال هم از اوایل اسفند تا کنون با کرونا مواجه شده‌ایم، افزود: دو سال متوالی است که هتل‌داران لرستانی به مشکل خورده و برخی از همکاران که تسهیلات گرفته‌اند، مشکلات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود گردشگری وقتی رونق پیدا می‌کند که مردم ترس از کرونا نداشته باشند و اینکه درآمد هم خوب باشد، تاکید کرد: با توجه به شرایط کمر هتل‌داران حالاحالاها راست نمی‌شود و هتل‌داری جان نمی‌گیرد.

فکوری در ادامه گفت: دولت برای کمک به عنوان صدقه نباید به هتل‌داران نگاه کند، چون ما مثل باغبان هستیم. هر کدام از ما بالغ بر ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده‌ایم و غیرمستقیم نیز فرصت‌هایی ایجاد شده و به شهرداری عوارض می‌دهیم، مالیات پرداخت می‌کنیم؛ انتظار کمک نداریم بلکه دولت باید درست و حسابی از ما حمایت کند و نیاز به بخشنامه نداریم.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان با بیان اینگه اگر هتل‌دار ورشکست شود بهترین کار این است که هتل را تعطیل کند، تاکید کرد: اگر شرایط به همین منوال باشد حتماً این کار را انجام می‌دهم، چون از لحاظ اقتصادی فایده ندارد.

وی یادآور شد: لرستان هنوز مقصد گردشگری نشده و مسافرت به این استان “فصلی” است که دو سال متولی از این فصل هم خیری ندیده‌ایم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close