گوناگون

فعالیت ۱۳ کارگاه ورشوسازی در لرستان

 

 عطا حسن‌پور افزود: تعداد ۱۳ کارگاه ورشوسازی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد دو کارگاه‌ها مربوط به اداره کل میراث‌فرهنگی و یک کارگاه مربوط به آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مابقی آزاد هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان داشت: میزان تولید سالانه ورشو در استان حدود ۵۰۰ قطعه است و میزان فروش سالانه نیز به حدود هزار قطعه در سال می‌رسد.

او با بیان اینکه ورشو در بین مردم علاقه‌مندان زیادی دارد، ادامه داد: در هر نمایشگاهی که در طول سال برگزار می‌شود یک هنرمند ورشوساز نیز شرکت کرده و همیشه غرفه ورشوسازی دایر است.

حسن‌پور در خصوص تسهیلات حوزه صنایع دستی ورشو اذغان کرد: امسال دو نفر از هنرمندان ورشوساز استان از تسهیلات ویژه این رشته یعنی ۳۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان تصریح کرد: صنعت ورشوسازی در استان هنری شناخته شده و موفق است، کما اینکه بروجرد را به عنوان شهر ملی می‌شناسند، اما هنرمندان این رشته با مشکلاتی از جمله سختی کار و تامین مواد اولیه مواجه هستند که درصدد رفع این مشکل هستیم.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “فعالیت ۱۳ کارگاه ورشوسازی در لرستان”

  1. ایشالا ورشو سازی در کشور و در خاورمیانه و آسیا و اوراسیا و نیمکره شمالی و جهان به نام بروجرد هنرپرور ثبت شود. بروجرد پتانسیل جهانی شدن را دارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close