لرستان

ارتقای امنیت از مولفه‌های اصلی رشد و توسعه است

روزهای بروجرد- رییس کل دادگستری لرستان گفت: ارتقای امنیت و ایجاد صلح و سازش از مولفه‌های اصلی رشد و توسعه است.

به گزارش ایرنا، محمد رزم در نخستین جلسه ستاد ملی صبر لرستان در خرم آباد اظهار کرد: اتحاد و وحدت به ویژه در جوامع و امت‌های اسلامی در سایه اخوت و برادری در روابط بین افراد، ایجاد می شود.

 وی افزود: ارتقای امنیت اجتماعی و انسجام و یکپارچگی بین مسلمانان منجر به تقویت منافع ملی و اقتدار کشور در سطح بین المللی است.

 رییس کل دادگستری لرستان گفت: ارتقا صلح و سازش بین پرونده های دادگستری از سیاست‌های راهبردی ریاست قوه قضاییه و سند تحول قضایی کشور است.

وی افزود: اساسنامه ای تحت عنوان اساسنامه صبر یا ستاد صلح، بخشایش و رضایت؛ تنظیم ، تبیین و تشریح و به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

 رزم یادآور شد: بر اساس این اساسنامه ،جلسه ستاد صبر با حضور حدود بیش از ۲۰ نفر از افراد حقیقی و حقوقی در خرم‌آباد تشکیل شد.

وی افزود: شناسایی معتمدان، مصلحان و افراد مورد اعتماد که دارای مقبولیت و محبوبیت بین طوایف و قبیله ها در سطح استان لرستان، برای تلاش در جلب رضایت شاکی پرونده های مهم از اهداف این ستاد است.

 رییس کل دادگستری لرستان گفت: در جلسه ستاد صبر در این استان، وظایف هر کدام از اعضا مشخص و برای آنها توجیه شد تا بتوان با شناسایی اشخاص توانا و مورد اعتماد به وسیله هیئت های عمومی در سطح استان با خلوص نیت پرونده‌های آماده اجرای حکم را به صلح و سازش ختم کرد.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close