اینترنت و کامپیوتر

اینترنت نسل پنجم چه تفاوتی با اینترنت کنونی دارد؟

روزهای بروجرد- متخصصان فناوری اطلاعات بر این باوزند که اینترنت ۵G یا اینترنت نسل پنجم یک انقلاب در زندگی بشر به وجود می‌آورد و ما را وارد دوران جدیدی خواهد کرد: دوران اینترنت اشیا.

به گزارش یورونیوز، فاصله امواج انتقال داده در اینترنت نسل چهارم بیشتر است در حالی که این فاصله در اینترنت ۵ جی به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر است. این تفاوت باعث می‌شود تا سرعت اینترنت نسل پنجم ۲۰ برابر بیش از اینترنت پر سرعت کنونی باشد.

به عنوان مثال دانلود کردن یک فیلم با حجم یک گیگا بایت که با اینترنت نسل چهارم چند دقیقه طول می‌کشد با اینترنت نسل جدید به تنها چند ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

در واقع قرار است که اینترنت مسل پنجم سرعت انتقال داده‌ها را نزدیک به صفر برساند. این سرعت به‌ویژه در مواردی مثل پزشکی الکترونیک، مدیریت شهری، توسعه خودروهای خودران و مدرن کردن کارخانه‌ها تعیین کننده است.

حفاظت از داده‌ها

با افزایش ناگهانی سرعت اینترنت، حجم اطلاعات در فضای مجازی نیز به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل مساله امنیت داده‌ها بیش از گذشته اهمیت خواهد داد.

معماری اینترنت نسل پنجم بر اساس امواج میلیمتری است و همین موضوع کار حفاظت از اطلاعات را به نسبت اینترنت کنونی بسیار پیچیده‌تر می‌کند.

افزایش تعدادی فرستنده‌ها

نکته دیگر اینکه امواج میلیمتری ضریب نفود محدودتری دارند، به عنوان مثال عبور آنها از دیوار یا ابرها سخت‌تر است. به همین دلیل استفاده از این اینترنت نیازمند شبکه‌‌های بیشتری است. آنتن‌ها باید به صورت مستقیم به ابزارهای دریافت‌کننده هر کاربر متصل شوند و کوچکترین حرکت کاربر را دنبال کنند.

برای استفاده از اینترنت نسل پنجم باید به مودم‌های مخصوص و سازگاز هم مجهز بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close