اخبار بروجرد

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد به بهره‌برداری رسید

روزهای بروجرد- مراسم چهارمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد همراه با افتتاح یادمان این شهدا برگزار شد.

به گزارش آنا، مراسم چهارمین سالگرد تدفین دو تن از شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و افتتاح یادمان این شهدا ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی امام جمعه بروجرد، جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و هیأت رئیسه و دانشگاهیان واحد بروجرد در مجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدا حاضران در مراسم با حضور بر مقبره شهدای گمنام و ذكر فاتحه، علاوه بر تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام كردند. سپس با افتتاح یادمان شهدای گمنام، كلنگ طرح توسعه فضای اطراف آن كه برای برگزاری برخی از مراسم مذهبی با كمبود فضا مواجه بود، توسط پدر شهید محمدرضا لدنی به زمین زده شد.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این مراسم با گرامیداشت سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه با ذكر روایتی از حضرت رسول اكرم(ص) گفت: امنیت یكی از مهم‌ترین و گواراترین نعمت‌هایی است كه با نعمت سلامتی انسان، برابری می‌كند و ما امروز وجود امنیت در كشورمان را مدیون فداكاری و ازجان‌گذشتگی شهدا و ایثارگران عزیز هستیم.

جاوید با بازگویی خاطراتی از رزمندگان و آزادگان جنگ تحمیلی افزود: امروز بر دستان همه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی بوسه می‌زنم كه چنین امنیتی برای ما مهیا كرده‌اند تا در سایه این امنیت بتوانیم در ناامن‌ترین نقطه جهان، به پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

وی لازمه قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را پاسخگو بودن در قبال خون شهیدان عنوان كرد و افزود: در پیشگاه خدا و شهدا همواره باید طوری كار كنیم و پاسخگو باشیم كه فردای قیامت شرمنده آنان نشویم.

امام جمعه بروجرد نیز در این مراسم گفت: صحبت از شهید و شهادت كار دشواری است و جز با عنایت الهی رسیدن به این مقام والا برای كسی میسر نیست و خداوند به افرادی توفیق شهادت می‌دهد که نه با لفاظی بلكه از ته دل مشتاق رسیدن به آن باشند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی اظهار کرد: خیلی از بزرگان اسلام كه به فیض شهادت نائل شدند، در دعاهایشان و از عمق جان آن را از خداوند طلب كرده‌اند.

وی گفت: خداوند هفت ویژگی و امتیاز به شهید داده است كه با ریختن نخستین قطره خون شهید همه گناهان‌شان (حق‌الله) بخشیده می‌شود.

حسینی افزود: شهید در پیشگاه خداوند جایگاه عظیمی دارد و همه درجات بهشتی به او داده می‌شود. در نهایت شهید نظر می‌کند به وجه‌الله. یعنی همه حجاب‌ها برداشته می‌شود و به لقاءالله می‌پیوندد كه این مختص انبیا و شهداست.

امام‌جمعه بروجرد با تشكر و قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر برپایی این مراسم گفت: فرهنگ شهادت باید به نسل جوان منتقل شود و این مراسم و یادواره در این راستا بسیار مفید است.

پخش كلیپی از مراسم  تدفین این دو شهید گمنام كه در عملیات‌های كربلای ۲ و آفندی در منطقه حاج عمران به شهادت رسیده‌اند و سال ۹۳ در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آرمیدند، بسیار خاطره‌انگیز بود. تشییع نمادین این دو شهید در سالن اجتماعات نیز به این مراسم جلوه باشكوهی بخشید.

در پایان از خانواده‌ شهیدان محمدرضا كماسی، احسان مطیعی، حمیدرضا شریفی، روح‌الله و یدالله گودرزی، فرج‌الله مقومی و محمدرضا لدنی از شهدای منطقه حاج عمران تجلیل شد.

یادمان شهدای گمنام واحد بروجرد ۱۰ متر ارتفاع دارد كه با كاشی معرق و هفت رنگ سنتی تزئین شده است كه بخشی از هزینه آن توسط استادان و كاركنان دانشگاه و افراد خیّر تقبل شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close