اخبار ایران

وزیر کشور: هشتاد مورد از اختیارات ملی به استانداران واگذار شد

روزهای بروجرد- وزیر کشور می‌گوید: در دو دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۸۰ مورد اختیارات از سطح ملی گرفته و به استانداران و دستگاه‌های اجرایی واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز جمعه به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از پروژه گردشگری دریایی در نوار ساحلی شهرستان تنگستان در استان بوشهر افزود: با وجود پیشرفت های بسیار در ساماندهی امور ولی هنوز در برخی حوزه ها از جمله در حوزه بانک‌ها، صدور مجوزها، واردات، صادرات و تجارت مشکل داریم که می‌ توان با واگذاری بسیاری از اختیارات به مدیران در استان‌ها، این مشکلات را به کمترین میزان رساند.

رحمانی‌ فضلی با تاکید بر اعتماد به مسئولان مناطق برای سرعت بخشی در اجرای طرح‌های توسعه‌ ای گفت: استاندار نماینده کل نظام در مناطق به حساب می آید و مدیران دستگاه‌ها به عنوان مسئولان بخش‌های مختلف و نمایندگان دستگاه های ستادی هستند برهمین اساس باید به آنان اعتماد کرد و بگذاریم خودشان تصمیم بگیرند.

وی گفت:در وضعیت کنونی، دولت اشتغالزایی مناطق مختلف کشور را به جد در دستور کار قرار داده و در بودجه سال ۱۳۹۸ در خصوص استفاده از ظرفیت منطقه‌ ای و دادن اختیارات موارد مهمی پیش بینی شده است و رئیس جمهوری هم ماموریت داده که روی این موضوع، جدا کار شود.

وی یادآورشد:اگر از توانمندی و ظرفیت‌های مختلف مناطق جغرافیایی ایران خوب استفاده شود و ابزار بودجه، مالیات، منابع و تسهیلاتی که در سطح ملی است به عنوان کمک به امر توسعه مناطق بکار گرفته شود، استعداد توسعه یافتگی مناطق مختلف شکوفا می شود.

وزیرکشور اظهارداشت: اجرای موفق طرح های اشتغالزایی و گردشگری باعث نشاط و امید در جامعه می شود به همین دلیل حمایت از سرمایه گذاران در بخش های مختلف ضروری است.

رحمانی فضلی یادآورشد: اجرای این پروژه‌ها بدون مشارکت مسئولان و با تلاش بخش خصوصی نشان دهنده بالا بودن انگیزه مردم در اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی و گردشگری است.

وی در این بازدید که با همراهی روستانشینان منطقه انجام شد، اظهارداشت: از منظر طرح‌های توسعه ‌ای و برنامه‌ ریزی، هیچ کدام از مولفه‌هایی که برای توسعه لازم است در استان بوشهر مفقود نیست.

وزیرکشور افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای دربخش‌های مختلف است، ولی در ترکیب، سازماندهی و نوع اختیارات و امکاناتی که باید کمک کند تا این عناصر و مولفه‌ها فعال شوند هماهنگی لازم در سطح ملی و استانی به خوبی صورت نگرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close