اخبار بروجرد

هنرستان هنرهای زیبا در بروجرد راه اندازی می شود

روزهای بروجرد- رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: با توجه به علاقمندی دانش آموزان نسبت به رشته های هنری هنرستان هنرهای زیبا و موسیقی دراین شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا محمد مهرافزون در نشست با مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش بروجرد درمحل اداره آموزش و پرورش افزود: با توجه به رشد و گسترش توسعه صنعت و تکنولوژی درکشور نیاز به نیروی کارآمد و متخصص برای مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: متولیان هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای باید تمام تلاش خود را به کار برده تا افرادی آگاه وماهربه تکنولوژی روز و کارآمد را تربیت و درچرخه سازندگی کشور وارد نمایند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در دنیای امروزی یکی از آرمان‌های جوامع بشری قرار گرفتن در مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار است که یکی ازعوامل مهم برای رسیدن به این مهم توجه ویژه به رشته های کار ودانش و فنی‌ وحرفه‌ای درسطح هنرستان ها است.

مهر افزون با تاکید براهمیت و نقش ویژه و موثر هنرستان ها در بهبود و ضعیت تولید و اشتغال زایی در جامعه اضافه کرد: هنرستان های کار و دانش نقش مهمی در دانش بنیان کردن اقتصاد کشور دارند.

وی ادامه داد: طرز فکر درستی درگذشته نسبت به دانش آموزانی که درهدایت تحصیلی به سمت کار و دانش گرایش پیدا می کنند وجود نداشت و اکنون این طرز تفکرغلط، اصلاح شده زیرا درجهان امروزی موفقیت از آن کشورهایی است که دارای اقتصاد دانش بنیان هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب براقتصاد دانش بنیان افزود: باید ازاقتصاد تک محصولی خارج و به سمت اقتصادی مبتنی برعلم، دانش و خلاقیت های نخبگان جامعه گام برداریم.

مهرافزون بیان کرد: دانش آموزان ایرانی در حقیقت جز شاخص ترین استعداد های جهان محسوب می شوند و همه ساله تعدادی از رتبه های برتر المپیاد های جهانی را به خود اختصاص می دهند.

وی اضافه کرد: یکی از راه های جذب دانش آموزان و هنرآموزان برای هنرستان های کار و دانش و فنی حرفه ای هدایت تحصیلی صحیح آنها درمتوسطه دوره اول است زیرا استعداد یابی درست و براساس علاقه دانش آموزان موجب سوق دادن آنها به سمت بازار کار و اشتغال مفید می شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش پل مستحکم بین مدرسه، جامعه و بازار کار است.

مهر افزون اظهارداشت: برای درآمدزایی هنرستان ها به علت نیاز به تجهیزات لازم و مصارف هزینه های گزاف طرح پیشنهادی تجاری قسمتی از هنرستان شریف را جهت اخذ مجوز و تغییر کاربری تجاری به اداره کل اعلام کرده ایم در صورت موافقت نسبت به احداث آن اقدام خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close