اخبار بروجرد

روزانه ۳۰۰تن نهاده دام و طیور در بروجرد توزیع می شود

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: روزانه ۳۰۰تن نهاده دام و طیور در بروجرد توزیع می شود.

عزت الله نباتی در گفت وگو با ایرنا افزود: با هماهنگی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و استان لرستان برنامه ریزی به گونه ای بوده که روزانه نهاده های دام و طیور در سطح شهرستان توزیع تا مشکلی ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: این میزان نهاده وارد شده در شهرستان برای تولید روزانه ۵۰تن مرغ، ۱۵تن گوشت قرمز و ۶تن تخم مرغ است.

نباتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار افزود: گرانی قیمت مرغ مقطعی بوده و دولت با تدابیر لازم در حال ثبات قیمت گوشت سفید و قرمز است.

وی اظهار داشت : در ماهها اخیر حدود ۳۰تن گوشت سفید و قرمز از سوی مراکز توزیع کننده در بروجرد توزیع شده و این روش ادامه دارد.

مدیر کشاورزی بروجرد گفت: هم اکنون ۱۶واحد پرواری گاو، ۱۲ واحد پرواری ، ۱۴۵ مرغداری گوشتی و سه واحد مرغ تخم گذار در راستای تامین گوشت قرمز و سفید این شهرستان فعال هستند.

نباتی بیان کرد: همچنین یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰هزار قطعه در هر دوره و تولید مرغ مادر در۳۰هزار قطعه وجود دارد.

وی ادامه داد: سالانه سه هزار تن گوشت قرمز، ۱۷هزار تن گوشت مرغ، ۲ هزار و ۱۸۰تن تخم مرغ و۲هزار و ۵۰۰ تن ماهی در بروجرد تولید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: این شهرستان با تولید سالانه ۵۶۰هزارتن انواع محصولات باغی، زراعی و دام و طیور دارای ۶۸هزارهکتار اراضی کشاورزی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close