اخبار بروجرد

رتبه ۱۵ لرستان در شاخص جوانی/ بروجرد پیرترین شهرستان استان

روزهای بروجرد- مدیرکل ثبت احوال لرستان، رتبه این استان در شاخص جوانی را ۱۵ در کشور اعلام کرد.

به گزارش مهر، مصطفی امانی پور در کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان در سخنانی با بیان اینکه جمعیت استان یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۸۳ نفر است، اظهار داشت: از این تعداد ۹۱۹ هزار و ۵۸۸ نفر و معادل ۵۰.۷ درصد مرد و ۸۹۴ هزار و ۲۹۵ نفر و معادل ۴۹.۳ درصد زن هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۸۰ نفر جامعه شهری استان و ۶۴۴ هزار و ۱۰۳ نفر جامعه روستایی لرستان را تشکیل می دهند، گفت: از سرشماری سال ۹۵ تا آذر ماه ۹۷، حدود ۵۳ هزار و ۲۳۴ نفر به جمعیت استان اضافه شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه جمعیت بین صفر تا ۱۴ سال استان حدود ۲۴.۶ درصد است، گفت: همچنین جمعیت بین ۱۵ تا ۲۹ سال، ۲۶.۲ درصد استان را تشکیل می دهند، جمعیت ۳۰ تا ۶۴ سال، ۴۳.۲ درصد و جمعیت ۶۵ سال و بالاتر از آن نیز شش درصد جمعیت کل استان را به خود اختصاص داده است.

امانی پور با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد جمعیت لرستان در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند، گفت: این تعداد جمعیت فعال استان هستند و در پنجره طلایی و فرصت طلایی قرار دارند و اگر روی این جمعیت برنامه ریزی درستی صورت گیرد جهشی در توسعه اقتصاد لرستان انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه لرستان در رتبه ۱۵ کشور در رابطه شاخص جوانی قرار دارد، افزود: در لرستان نیز شهرستان کوهدشت جوان ترین شهرستان و بروجرد نیز پیرترین شهرستان استان است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به سامانه تغییر نشانی ایرانیان، گفت: مردم با توجه به اینکه کارت هوشمند گرفته اند اگر نشانی منزل و محل سکونت خود را بجاجا کرده اند، تغییر نشانی خود را در این سامانه ثبت کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close