اخبار ایران

جانشین فرمانده سپاه: دشمن بزرگ برای ملت ایران موهبت است/ ثبات اقتصادمان بیشتر شده

روزهای بروجرد- جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما همیشه با دشمنان بزرگ روبه‌رو بوده ایم، اظهار کرد: دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است. ما برای قدرتمند شدن نیازمند این بودیم که با قدرت های بزرگ درگیر بشویم.
سردار حسین سلامی طی سخنانی در نشست شنبه های انقلاب که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد، اظهار کرد: سقوط رژیم طاغوت بسیار قوی‌تر از یک زلزله در موازنه ژئوپولتیک جهان بود که نقشه قدرت در جهان را دچار تحول کرد و با انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از جهان اسلام در دنیا رایج شد.
به گزارش ایسنا وی افزود: پیام های انقلاب، وسیع بود و بخش بزرگی از جهان را تحت تاثیر خود قرار داد که چشم انداز بسیار خطرناکی از پدیده‌های جدید را در برابر قدرت‌های استکباری ترسیم کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی را باعث تغییر میدان تفکر جهانی درباره قدرت دانست و گفت: انقلاب اسلامی جغرافیای ناپیوسته جهان اسلام و مستضعفان جهان را پیوسته کرد و این موضوع میدانی برای شکل‌گیری تمدن جدید بود؛ چرا که نظام اسلامی می تواند جهان استکبار را با مشکلات زیادی مواجه کند.
سلامی با بیان اینکه اولین واکنش قدرت های بزرگ به هر تحول سیاسی غیردلخواه، جنگ افروزی است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی در اولین گام ها با توطئه های امنیتی و نظامی قوی که جنبه تجزیه طلبانه داشتند، مواجه و سپس با یک جنگ جهانی تحمیلی هشت ساله روبه‌رو شد.
وی افزود: در آن زمان وقتی دشمنان بر ما متمرکز می شدند، مجبور بودیم انرژی خود را در درون صرف کنیم و گسترش مدل انقلاب را کنار بگذاریم که هدف اصلی دشمنان هم این بود تا از شکل گیری مدل موفق انقلاب در سایر نقاط جهان جلوگیری کنند و همه تصورات بر این بود که در چنین میدان نابرابری، امکان دفاع میسر نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به وجود ولایت فقیه و اسلام به عنوان دو منبع اصلی قدرت جمهوری اسلامی تاکید کرد: امام راحل با تشکیل سپاه و بسیج سطح قاعده نیروهای نظام را از نیروهای مسلح به جامعه گسترش داد تا دیگر امکان از تعادل خارج کردن نظام وجود نداشته باشد.
سلامی با تاکید بر اینکه ما همیشه با دشمنان بزرگ روبه‌رو بوده ایم، اظهار کرد: دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است و ما برای قدرتمند شدن نیازمند این بودیم که با قدرت های بزرگ درگیر بشویم.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر بود، تصریح کرد: ما سلاح های هر عملیات را از عملیات قبل و از دشمن به غنیمت می گرفتیم. ما در طول جنگ توسعه یافتیم در حالی که دشمن ما در چنین وضعی نبود.
جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: وقتی در سال ١٩٨١ اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، هسته های اولیه حزب الله لبنان شکل گرفت و ما مجبور شدیم در آنجا هم حضور پیدا کنیم که این اولین تجربه ما در بسط نظریه مقاومت در جغرافیای جدید بود.
وی افزود: ما با اینکه در محاصره علمی و اقتصادی و فنی بودیم اما امروز از نظر فناوری دفاعی با یک منبع و چشمه جوشان داخلی در لبه های فناوری دفاعی مدرن دنیا قرار داریم.
سلامی در پایان گفت: اگر امروز می‌توانیم ناوهای در حال حرکت بر روی آب را با یک موشک بالستیک منهدم کنیم، اگر توانسته ایم رادارهایی بسازیم که ماهواره ها را در خارج از جو رصد می کنند و اگر توانسته ایم پهپادهایی با برد ٣ هزار کیلومتر بسازیم، همگی به برکت نور اسلام و تکیه بر جوانان بوده است.
ذخایر عقل استراتژیک آمریکا خاتمه یافته/ از ۱۳ آبان به بعد آرامش و ثبات اقتصادمان بیشتر شده است
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود، اظهار کرد: ما این مسئله را در میدان تحریم‌های اقتصادی هم مشاهده می‌کنیم. به طوری که در روز سیزدهم آبان امسال که قرار بود تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت ایران اعمال شود، برخی تصور می‌کردند آشوبی در اقتصاد ایران ایجاد می‌شود، در حالی که از آن روز به بعد ما به ثبات و آرامش بیشتری در اقتصاد کشور رسیدیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور، افزود: مهمترین سرمایه ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی، سیاسی، روانی و ارعاب‌های نظامی، قوت ایمان و آگاهی ملت ایران است و مردم ایران به این درک و حقیقت رسیده‌اند که برای سعادتمند شدن در جهان امروز هم باید قدرتمند شوند و هم باید ایستادگی کنند.
سلامی تاکید کرد: ملت ایران هیچ وقت نمی‌شکند اما در مقابل ملاحظه می‌کنیم که دشمنان ما هر روز با یک عقب‌نشینی جدید مواجه هستند و امروز ما عقب نشینی آشکار آمریکایی ها در سوریه را می بینیم که به معنای شکست و دفن سیاست‌ها و استراتژی‌های آمریکا در منطقه است.
وی در پایان گفت: وقتی که آنها می‌گویند ما ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم و امروز منطقه را بدون هیچ دستاوردی ترک می‌کنند، به این معناست که ذخایر عقل استراتژیک آنها خاتمه پیدا کرده است.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close