اخبار بروجرد

انتقال و نگهداری داروهای بیمارستان شهید چمران بروجرد در فضای غیربهداشتی

روزهای بروجرد- گفته می‌شود عوامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دلیل اختلاف با تعاونی داروسازان لرستان داروهای این بیمارستان را به فضایی غیربهداشتی منتقل و نگهداری کرده‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس کلیپی که برای این رسانه ارسال شده است، عوامل دانشگاه علوم‌پزشکی داروهای بیمارستان شهید چمران بروجرد را به نقاط غیر بهداشتی در این بیمارستان منتقل کرده و آنها را در جاهایی مانند سرویس بهداشتی نگهداری می‌کنند.

گفته می‌شود دلیل این کار اختلاف دانشگاه علوم پزشکی با تعاونی داروسازان لرستان بوده است.

در همین راستا مصطفی آزادبخت رئیس هیات مدیره تعاونی داروسازان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: متأسفانه امروز در اقدامی ناباورانه عوامل دانشگاه علوم پزشکی استان بدون داشتن هیچ گونه حکم قضایی و تنها به خاطر ارعاب و تهدید به انبار تعاونی در بیمارستان شهید چمران بروجرد هجوم برده و داروها را در اقدامی نابخردانه به محیط‌های نامناسب از جمله دستشویی بیمارستان مذکور منتقل کردند.

وی اظهار داشت: در سالی که موسوم به اقتصاد مقاومتی بوده و دارو سرمایه‌ای ملی برای مردم محسوب می‌شود، همچنین در شرایطی که کشور در زمینه تهیه و تأمین دارو در مضیقه است به راستی چرا از سوی دانشگاه علوم پزشکی که متولی سلامت مردم بوده این اقدام فجیع بایستی صورت پذیرد.

رئیس هیات مدیره تعاونی داروسازان لرستان میزان ارزش ریالی داروهای انتقالی انبار بیمارستان شهید چمران بروجرد را حدود یک‌میلیارد تومان خواند و افزود: بسیاری از این داروها در شرایط و دماهای نامناسب فاسد شده و قابل استفاده نخواهند بود.

آزادبخت ادامه داد: موضوع تهاجم امروز به انبار دارو در بیمارستان بروجرد به کلانتری گزارش و به دادستان شهرستان ارجاع داده شد، در همین راستا از مقامات قضایی استان درخواست می‌شود این موضوع را با حساسیت بیشتر پیگیری نمایند.

رئیس هیات مدیره تعاونی داروسازان لرستان با بیان اینکه این تعاونی از ۹۰ نفر پزشک داروساز تشکیل شده، در ارتباط با چرایی اقدام صورت گرفته توضیح داد: تعاونی داروسازان لرستان در سال ۹۵ به مدت چهارسال با عقد قراردادی با دانشگاه علوم‌پزشکی استان اداره دارو و ملزومات پزشکی داروخانه‌های استان از جمله بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد، بیمارستان‌های شهید چمران و امام خمینی(ره) بروجرد، بیمارستان امام علی(ع) ازنا و بیمارستان شهدای هفت تیر دورود بر عهده گرفت.

رئیس هیات مدیره تعاونی داروسازان لرستان با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون تعاونی با همه مشکلات با منابع داخلی خود اقدام به تهیه و تأمین داروهای موردنیاز داروخانه‌های بیمارستانی کرده است، گفت: قرارداد بین تعاونی و دانشگاه علوم پزشکی برای این موضوع مشارکتی و نه استیجاری بوده است.

آزادبخت ادامه داد: متأسفانه طی این مدت تمام هزینه‌ها با تعاونی داروسازان بوده و دانشگاه هیچ هزینه‌ای را پرداخت نکرده است، ضمن اینکه سهم مشارکتی خود که معادل ۵۰ درصد سود و ۱۰ درصد کل فروش بوده را نیز برداشت کرده است.

وی تصریح کرد: تمام منابع مالی حاصل از فروش نقد و وصولی سازمان‌های بیمه‌گر طی این مدت به حساب بیمارستان‌ها واریز شده و دانشگاه علوم پزشکی سهم خود را کامل برداشت کرده است.

رئیس هیات مدیره تعاونی داروسازان لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان متعهد به پرداخت درآمدهای نقد و تسویه بیمه‌ای به صورت هر سه ماه یکبار بود، گفت: متأسفانه دانشگاه به تعهدات خود عمل نکرد و شرکت‌های تأمین‌کننده دارو اقدام به قطع سهمیه‌ای دارو کردند.

آزادبخت میزان مطالبات تعاونی از دانشگاه علوم پزشکی استان را حدود ۳۵ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: به همین دلیل طی هفته‌های گذشته اقدام به شکایت از دانشگاه در مراجع قانونی کردیم و بر اساس شنیده‌ها دانشگاه محکوم شده است و تنها منتطر ابلاغ رسمی حکم هستیم.

رئیس هیات مدیره تعاونی داروسازان لرستان گفت: دانشگاه در اقدامی غیرقانونی اقدام به فسخ قرارداد به صورت یک‌طرفه کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close