ویژه ها

قصه پر غصه قطع درختان در بروجرد

روزهای بروجرد- چه بسیارند درختانی که سالیان گذشته سایه و عامل تصفیه هوای خیابان های بروجرد بودند و این روزها به بهانه های مختلف توسط افراد سودجو قطع می شوند.

به گزارش ایرنا، کاشت و نگهداری درختان در دین اسلام بسیارسفارش شده، درختانی که علاوه بر سرسبزی، زیبایی منابع مناسبی برای تولید اکسیژن در زمان آلودگی هوا هستند.

حفظ و گسترش فضای سبز یکی از مهمترین خواسته ها و مطالبات مردمی است اما این روزها عده ای سودجو به دلیل نبود نظارت ها از فرصت استفاده کرده و اقدام به قطع درختان می کنند.

درختانی که نفسشان با قطع کردن آنها از بین می رود و سال ها زمان نیازاست تا مثل همان درخت درباره روئیده شود.

اما قصه قطع درختان در بروجرد داستان دیروز و امروز نیست، هر روز به هر بهانه ای درختان بی زبان زیادی قربانی منافع سودجویان می شوند و عمرشان با بی توجهی متولیان و بی نظارت ها هر روز کوتاه و کوتاه تر می شود.

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: وضعیت قطع غیرمجاز درختان توسط سودجویان این روزها در بروجرد به بحران تبدیل شده است.

مصطفی مصطفی وند با اشاره به قطع بی رویه درختان در بروجرد افزود: با توجه به این که دربرخی از استان ها محدودیت هایی برای قطع درخت وجود دارد، عده ای به قطع درخت در بروجرد روی آورده و درختان را بیشتر به صورت شبانه قلع می کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به قیمت مناسب چوب برخی به هربهانه ای به قطع درختان روی آورده اند و طی بازدیدها مشخص شده درختانی با عمر۵۰ ساله را هم قطع کرده اند.

رئیس محیط زیست بروجرد بیان کرد: تا کنون اخطارهایی در زمینه قطع درختان و انتقال آنها داده شده اما برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان دستگاه های مربوطه باید وارد عمل شوند تا با همکاری و ارائه برنامه جلوی این اقدام گرفته شود.

مصطفی وند اضافه کرد: عده ای به بهانه هرس درختان را قطع می کنند که لازم است دستگاه های مربوطه برای این اقدام مجوزصادر کنند و مشخص شود که چه افرادی به صورت غیر قانونی و قاچاق اقدام به قطع درختان می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر درختان قطع شده صنوبر، چنار، گردو و توت هستند که عمر زیادی دارند و تنه های درخت نشان می دهد که هر کدام حدود ۵۰ سال عمر داشته اند اما به صورت کاملا غیرقانونی قطع شده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close