اخبار ایران

رییس‌جمهور: ممکن است، در چند ماه گذشته مقداری بر مردم سخت گذشته و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد

روزهای بروجرد- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت، گفت: ۱۳ آبان برای مردم ما خاطرات فراوانی دارد؛ تبعید حضرت امام(ره) که در آن روز به دستور آمریکایی‌ها انجام شد؛ در ماجرای زندان امام(ره)، در ۱۵ خرداد شاید دولت ایران تصمیم‌گیر بود و آمریکایی‌ها تأییدکننده بودند، اما در ماجرای ۱۳ آبان به عکس بود. تصمیم‌گیر اصلی آمریکایی‌ها بودند و دولت ایران اجراکننده بود.

به گزارش ایسنا رئیس جمهور ادامه داد: ۱۳ آبان اساساً برای مبارزه با کاپیتولاسیون و مبارزه برای استقلال ملت ایران و بر علیه تجاوز آمریکا بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ هم کشتار مردم صورت گرفت و در ایامی بود که آمریکایی‌ها آمده بودند و می‌خواستند نگذارند این انقلاب به پیروزی برسد. تلاش آمریکایی‌ها این بود که این انقلاب پیروز نشود و وقتی هم پیروز شد به صراحت گفتند که این انقلاب ۶ ماه بیشتر باقی نمی‌ماند؛ این را یکی از مقامات بلند پایه انگلیس در رسانه ها اعلام کرد که این یک طوفانی بود که ما نتوانستیم جلویش را بگیریم. حالا که پیروز شده اینها ۶ ماه بیشتر باقی نمی‌مانند. اینها آرزویشان این بود که طی چند ماه این انقلاب از بین برود و آنها دوباره با جلال و جبروت به ایران برگردند و دوباره سلطه خودشان را در اینجا حفظ کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۵۸ هم آمریکایی‌ها به خاطر توطئه ها و مداخلاتشان دانشجویان را عصبانی کردند و باعث شد که آن حوادث پیش بیاید، گفت: همواره ۱۳ آبان روز مقصر بودن و جانی بودن آمریکا در تاریخ بوده است و امسال هم ۱۳ آبان به معنای یک ظلم جدید از طرف آمریکایی‌هاست، ولی ملت ایران در همه مواقع ایستادگی کرده و در این ۱۳ آبان نیز ایستادگی خواهد کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم با قاطعیت بدانند که دولت از این تهدیدات آمریکا هراسی ندارد، گفت: ممکن است، در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد، ‌اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات بکار خواهد بست و به حول و قوه الهی و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی، نخواهیم گذاشت این روند ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دلایل ترمیم کابینه در این ایام تلاش بیشتر در راستای حل مشکلات مردم بوده است، ضمن تقدیر مجدد از هیات رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و با متانت،‌طبق قانون، مخالفین، موافقین، وزرا، صحبت کردند و ۴ وزیر با رأی بسیار خوب بار مسئولیت را بردوش گرفتند و کار خودشان را آغاز کردند.

روحانی اظهار داشت: همیشه وقتی نیروی جدید به تیمی که در میدان است، وارد می شود، تازه‌نفس بوده و از آن توقع بیشتری است که بیشتر بدود و فعال‌تر باشد؛ مردم چنین توقعی از تیم جدید دارند. مخصوصاً وزرایی که در زمینه اقتصادی بار اصلی اقتصاد بر دوش آنهاست از جمله وزرای اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت، راه و شهرسازی و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی، مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش دارند و ان شاء الله آثار حضور این نیروهای تازه‌نفس را مردم در هفته‌ها و ماه‌های آینده به خوبی مشاهده کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و سه قوه در کنار هم باشیم تا از مشکلات عبور کنیم، گفت: بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله کشورهای بزرگ در آسیا، اروپا و در قاره‌های دیگر در پیام‌هایشان در همین روزهای اخیر، اعلام کردند که در کنار ایران خواهند ایستاد.

روحانی ادامه داد: مطمئنا آمریکا در این توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد کما اینکه قدم به قدم دارند عقب‌نشینی می‌کنند؛ اول گفتند نفت را به صفر می‌رسانیم؛ بعد گفتند که در نوامبر نمی‌شود که به صفر برسانیم، چند ماه بعد ممکن است و بعد کم کم گفتند نمی‌شود به صفر برسانیم و می‌خواهیم صادرات نفت را کم کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌کدام از این اقدامات را نمی‌توانند انجام دهند، خطاب به آنان اظهار داشت: شما نه می‌توانید نفت ایران را قطع کنید و نه می‌توانید به آن حدی که مورد نظرتان است، برسانید؛ شما می‌خواهید مردم ایران را عصبانی کنید؛ البته ملت ایران از آمریکا و جنایت‌های آمریکا عصبانی هستند نه از دولت و نظام خودشان.

روحانی ادامه داد: مردم ایران به کشورشان عشق می‌ورزند و ما می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به طرف‌های تجاری ایران هم می‌گوییم که این فشار آمریکا، موقت است و روابط ما با شما، یک روابط دائمی است. آمریکایی‌ها چند روزی فریادی می‌کشند و داد و فریادی می‌کنند و خواهند رفت. آنها نمی‌توانند برای منطقه و ملت‌های بزرگ در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

روحانی اظهار داشت: به حول و قوه الهی با کمک مردم می‌توانیم در انتظار روزهای بهتری برای زندگی مادی و معنوی ملت ایران باشیم همانطور که خدا برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به مردم توفیق داد، در مسیر اجرای آرمان‌های امام حسین(ع) که همان آزادگی، ایستادگی و استقلال و مبارزه قاطع با ظلم است نیز توفیق می دهد و می‌توانیم هفته به هفته به سمت سالروز انقلاب اسلامی‌مان پیش برویم و جشن باشکوه عظیم و چهلمین سال انقلاب و آغاز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیریم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close