لرستان

تکمیل چهارخطه‌های لرستان در پیچ محدودیت‌ اعتباری

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به محدودیت‌های اعتباری برای تکمیل پروژه‌های چهار خطه لرستان، آخرین وضعیت و زمان افتتاح طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را اعلام کرد.

وحید کرم الهی در گفت و گو با مهر با اشاره به پروژه‌های چهار خطه لرستان اظهار داشت: این پروژه‌ها از سال ۸۰ شروع شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا سال ۸۹ این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شدند عنوان کرد: اعتبارات استانی ضعیف است، با این حال کار شروع شد.

تکمیل چهار خطه‌های لرستان در پیچ محدودیت اعتباری

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه بعد از این سال، پروژه‌های چهار خطه از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفتند گفت: این پروژه‌ها به عنوان طرح‌های ملی در پیوست لایحه بودجه قرار گرفتند.

کرم الهی با اشاره به اینکه تا سال ۹۵، روند اجرا و تکمیل این پروژه‌های چهار خطه جهش بسیار خوبی داشتند افزود: خرم آباد – بروجرد، کاملاً چهار خطه شد، از سه راهی «چالان چولان» تا الیگودرز نیز کاملاً چهار خطه شد.

وی افزود: از خرم آباد تا نورآباد که حدود ۸۰ کیلومتر بوده به اضافه ۱۴ کیلومتر الشتر تا فیروزآباد، حدود ۷۴ کیلومتر چهار خطه شده است.

مدیرکل راه و شهر سازی لرستان با اشاره به چهار خطه خرم آباد – کوهدشت عنوان کرد: این مسیر نیز ۸۷ کیلومتر است که از این میزان ۷۴ کیلومتر چهار خطه شده است.

کرم الهی تصریح کرد: خرم آباد – پلدختر نیز در قطعات مختلف در دستور کار بود گفت: این پروژه تا ویسیان چهار خطه شده است، از ویسیان ادامه کار در حال انجام بود و همچنین از پلدختر تا «بابازید» در حال اجرا بود که به دلیل وقوع سیلاب پروژه متوقف شد.

وی با بیان اینکه بعد از سیلاب پروژه جدید وزارت راه شروع شده است گفت: علت طولانی شدن چهار خطه شدن جاده‌های لرستان ناشی از محدودیت‌های اعتباری و نسیه کار کردن است.

افتتاح طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد تا پایان آبان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۲ آغاز شده است.

کرم الهی با بیان اینکه قرار داد این پروژه با قرارگاه خاتم انبیا منعقد شد گفت: میزان قرار داد این پروژه ۵۲ میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد این پروژه تا مهر ماه ۹۹، ادامه داشت و کارهای خوبی نیز در آن انجام شد افزود: از مهر ماه ۹۹، با شرکت فرودگاه‌های کشور برای ادامه این پروژه قرار داد منعقد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه این قرار داد با استفاده از اعتبارات استانی منعقد شد گفت: در این راستا شرکت فرودگاه‌های کشور پذیرفت که قرار داد بین راه و شهرسازی و قرار گاه خاتم، به قرارداد بین قرارگاه خاتم و شرکت فرودگاه‌ها تبدیل شود.

کرم الهی با اشاره به تأمین اعتبار و عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه گفت: این پروژه در مراحل پایانی است و قرار شده که تا پایان آبان ماه به مرحله آخر و افتتاح برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close