اخبار بروجرد

رفع تصرف بیش از ۴۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی بروجرد

روزهای بروجرد– فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: بیش از ۴۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجرد که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، رفع تصرف شد.

سرهنگ مسلم مویدی افزود: برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز عملیات تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز روستای شیخ میری و فیال این شهرستان به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی با حضور یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی شهرستان بروجرد و سایر عوامل مرتبط با دستور دادستان شهرستان انجام شد.

در این عملیات بیش از ۴۰ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی با تخریب دیوار کشی، فنس کشی، قطعه بندی، آلاچیق و سکوسازی به وضعیت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: حفاظت از زمین های کشاورزی به عنوان بستر تولید کشاورزی و مهمترین منبع تأمین و حفظ امنیت غذایی جامعه از مهمترین اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی است.

سرهنگ مویدی تصریح کرد:‌ یگان حفاظت اراضی شهرستان گزارش‌های مردمی سامانه تلفنی ۱۳۱ را با جدیت پیگیری می‌کند و با هرگونه ساخت‌ و ساز بدون دریافت مجوز با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی طبق قانون برخورد می‌شود.

مجموع زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان ۶۹ هزار هکتار است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close