لرستان

هشدار سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ویلا سازان در زمین‌های کشاورزی

روزهای بروجرد- به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با وجود آنکه در مقابله با تغییر اراضی کشاورزی بعضا اعمال نفوذ افراد و خلاء قانونی وجود دارد، اما متخلفان باید بدانند که سازه‌های غیر مجاز در هر صورت تخریب خواد شد.

کاووس رمضان‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با وجود اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است مگر در موارد ضروری، اما متأسفانه طی سنوات گذشته طبع و تمایل مردم به سمت احداث باغ ویلا به‌ویژه در نقاط خوش و آب‌وهوا گرایش پیدا کرده است.

وی افزود: در لرستان چند منطقه بحرانی داریم؛ همین دو هفته گذشته در منطقه تجره حدود ۷ مورد تغییر کاربری داشتیم که حکم قلع‌وقمع را گرفتیم، در منطقه قلعه سنگی ۷۰ مورد شناسایی‌شده تا با حکم دادستان حکم تخریب را بگیریم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه بیان کرد: در منطقه سرزنگول و عسگرآباد خرم‌آباد کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم اخطار به مالکان است؛ یعنی زمانی را برای آن‌ها تعیین می‌کنیم تا خودشان تغییر کاربری ایجاد شده را تخریب کنند.

رمضان‌زاده با اشاره به اینکه هفته گذشته دو مورد تخریب در منطقه کاکارضا انجام شده و در حال حاضر نیز ۳۵ مورد حکم تخریب در شهرستان الشتر اخذ شده، عنوان کرد: علاوه بر این ۴۲ سفره‌خانه سنتی غیرمجاز در ورودی کهمان شناسایی‌شده که هشدارهای لازم را داده‌ایم و در صورت امتناع وارد فاز قضایی می‌شویم.

وی گفت: در شهرستان بروجرد نیز کانون تغییر کاربری اراضی منطقه گلدشت است که ۹ مورد تخریب انجام و ۱۲ یا ۱۳ قلع‌وقمع دیگر در دستور کار داریم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اینکه خلأ قانونی، اجرا نشدن قانون یا نفوذ برخی افراد از دلایل تغییر کاربری اراضی است، اظهار کرد: با وجود این، با استناد ماده ۳ حفظ کاربری اراضی هرگونه تغییر علاوه بر قلع‌وقمع بنا تا سه برابر ارزش بنا مشمول جریمه است.

رمضان‌زاده اضافه کرد: علاوه بر این، طبق تبصره ۱ و ۲ قانون حفظ کاربری اراضی مالکان باید ابتدای کار نسبت به جمع‌آوری بنا اقدام کنند و در صورتی که تمکین نکنند با دستورالعمل دادستان باید تخریب شود.

رمضان‌زاده به پیامد تغییر کاربری اراضی نیز اشاره کرد و گفت: زمین بستر تولیدات کشاورزی است این تغییر کاربری امنیت غذایی را مختل و به پیکره اقتصاد استان خسارت وارد می‌کند از سوی دیگر این منابع متعلق به نسل آینده است و باید در حفاظت از آن بکوشیم.

وی در پایان تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم از تغییر کاربری اراضی به‌طور جد پرهیز کنند همچنین اگر به دنبال خرید زمین هستند حتماً از امور اراضی استعلام کنند موضوع دیگر اینکه از تفکیک اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

3 thoughts on “هشدار سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ویلا سازان در زمین‌های کشاورزی”

  1. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) بودم که خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم امام خمینی و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب بود که تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشور حضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام از اول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی در دفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت ایران می گوید برای ایثارگران انجام داده می شود تبلیغاتی دروغین است برای مثال اینجانب اشتغالم در … را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه جانباز بودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.

  2. برخلاف شایعات منتشر شده توسط مخالفان کشورایران درفضای مجازی سیل دردروازه قرآن کلان شهر شیراز ربطی به استقرار و عملکرد ارتش و سپاه و نیروی انتظامی ندارد بلکه مربوط به زمین خواران دولتی و خصوصی است که برای فروش حداکثری زمین در بالادست و اطراف و پائین دست بنای تاریخی دروازه قرآن درکلان شهر شیراز برای بدست آوردن حداکثرپول مکان عبور آب باران به طرف رودخانه خشک درمرکز کلان شهر شیراز را به مردم کلان شهر شیراز فروخته اند و این مشکلات را برای تمام مردم ایران در کلان شهرشیراز درست کرده اند. اگرشهرداری کلان شهر شیراز برای عبور آب باران از قبل از دروازه قرآن تا رودخانه خشک تونل مناسبی را درزیر بلوارها و خیابان ها و گوچه هایی که به رودخانه مرکزی کلان شهر شیراز منتهی می شود حفرکرده بود حال هم وطنانمان را در محل دروازه قرآن سیل نمی برد تمام زمین خواران درکلان شهرها و شهرها و روستاها بایستی محاکمه شوند اما مسئولین کشورایران اراده ای برای مجازات زمین خواران دولتی و خصوصی درسطح کشورایران ندارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close