اخبار بروجرد

مقصودی: قانونمند کردن کارکرد فرمانداری‌های ویژه در کمیسیون امور داخلی کشور پیگیری می‌شود

روزهای بروجرد- رئیس فراکسیون فرمانداری های ویژه در مجلس معتقد است فرمانداری‌های ویژه با اعتبارات و اختیارات مستقل می‌توانند زمینه پیشرفت شهرستان‌های خود را با صدور مجوز و جذب سرمایه‌‎گذار فراهم کنند.

فاطمه مقصودی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به اهمیت مبحث فرمانداری های ویژه، گفت: حدود ۴۲ شهرستان در کشور دارای فرمانداری ویژه هستند که پیش از این ۳۹ شهرستان بود و اخیرا تعداد آن به ۴۲ شهرستان رسیده است.

نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه موضوع فرمانداری های ویژه و کارکرد آنها باید سازماندهی شده و قانونمند شود، عنوان کرد: فرمانداری ویژه نباید صرفا به یک تابلو محدود شود بلکه باید تأثیر بیشتری نسبت به فرمانداری های عادی در سایر شهرستان ها داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان هایی دارای فرمانداری ویژه شدند که ادعای استان شدن داشتند، اظهار داشت: از آنجایی که استان شدن برای دولت از جهت تامین هزینه های آن مشکلاتی داشت فرمانداری ویژه دادند، فرمانداری ویژه باید در اختیارات و انتصابات مستقل عمل کند.

مقصودی ادامه داد: شهرستان هایی که فرمانداری ویژه دارند باید بتوانند جلوی بروکراسی های اداری و زمان بر شدن پروژه ها را بگیرند و با اختیار بیشتری که نسبت به سایر استان ها دارند باید بتوانند با صدور مجوز و جذب سرمایه گذار، زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان خود را فراهم کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بررسی طرحی در این کمیسیون برای قانونمند کردن فرمانداری های ویژه، خاطرنشان کرد: آقای جوکار رئیس کمیسیون قول داده است که این موضوع را با جدیت در  کمیسیون امور داخلی کشور پیگیری کند از این رو طرح مربوطه در حال بررسی است که بعد از تصویب به صحن علنی می رود تا شاهد اتفاقات خوبی برای شهرستان هایی باشیم که فرمانداری ویژه دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close