اخبار بروجردلرستان

لرستان از نظر تعداد طلاق‌ها در رتبه ۱۴ کشور قرار دارد

روزهای بروجرد- مدیر کل ثبت احوال استان لرستان گفت: ثبت طلاق در ۸ماهه سالجاری روند کاهشی در استان لرستان داشته است

فریبرز امیری پریان در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت روز ملی ثبت‌ احوال و در تشریح موالید لرستان، اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته ۱۷ هزار و ۱۴۰ مورد ولادت در استان ثبت شده که ۵۳ درصد نوزادان پسر و مابقی دختر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد ولادت‌ها در شهر و ۳۷ درصد در روستا بوده، ضمن اینکه از ۱۷ هزار و ۱۴۰ مولود به دنیا آمده، ۲۸۲ مور دوقلویی، ۹ مورد سه قولویی و یک مورد ۴ قلویی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در خصوص فراوانی نام‌های پسران و دختران در هشت ماه نخست امسال بیان داشت: نام‌های آراد، حسین، امیرعلی، محمد و آریا، پنج نام منتخب لرستانی‌ها برای پسران و نام‌های رستا، فاطمه، آوا، هانا و آوین پنج نام برتر دختران طی سال جاری بوده است.

امیری پریان ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۸ هزار و ۴۳۱ مورد فوت در استان ثبت شده است.

وی از ثبت ۱۰ هزار و ۴۹۴ مورد ازدواج در استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: این در حالی است که استان در این زمینه رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان، میانگین سن ازدواج آقایان و خانم‌ها را در استان به ترتیب ۲۸ و ۲۳ سال عنوان کرد.

امیری پریان، روند طلاق در استان را کاهش خواند و گفت: ۲ هزار و ۶۹۶ مورد طلاق طی هشت ماهه امسال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه لرستان از نظر تعداد طلاق‌ها در رتبه ۱۴ کشوری قرار دارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close