اخبار لرستان

بدترین وضعیت سهولت فضای کسب‌وکار کشور را لرستان دارد

روزهای بروجرد- رئیس اتاق بازرگانی لرستان از سفر روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس به این استان برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش مهر، حسین سلاحورزی در ستاد اجرای سیاست های اقصاد مقاومتی لرستان که در محل فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارش های منتشر شده طی یک سال گذشته از لحاظ سهولت فضای کسب و کار استان لرستان بدترین رتبه را داشته است.

وی، ادامه داد: با این وجود لرستان در زمینه احراز ۱۰ شاخصی که بانک جهانی انجام می دهد در ثبت مالکیت رتبه ۱۱ و در زمینه الزام ثبت قراردادها رتبه ۵ را داشته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نظر برخی بر این است که اتاق بازرگانی می تواند حلال مشکلات بخش خصوصی باشد، افزود: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه می تواند  برای برون رفت از مشکلات واحدهای تولیدی تصمیم بگیرد و در این راستا از هفته آینده شاهد حضور یکی از روسای کمیسیون های زیرمجموعه کمیسیون اقتصادی مجلس در استان خواهیم بود.

سلاحورزی، گفت: با توجه به اهتمامی که استاندار لرستان برای حل مشکلات اقتصادی دارند و اولویتی که در این زمینه قائل هستند در سایه فعالیت سه قوه و با استفاده از ظرفیت آنها مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان را حل می کنیم.

وی، تصریح کرد: عوامل نهادی که بخشی از آن متاثر از فضای مقرراتی کلان است، بر فضای کسب و کار استان تاثیر گذار بوده اما نباید حیطه مدیریت بومی و جغرافیای استان را در این زمینه نادیده گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان، یادآور شد: همه باید تلاش کنیم با ایجاد فکری جدید و نو به دنبال رفع مشکلات و چالش های صنایع در لرستان باشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

2 thoughts on “بدترین وضعیت سهولت فضای کسب‌وکار کشور را لرستان دارد”

  1. بروجرد و شاهرود، دو شهر یکی در لرستان و دیگری در قلب کویر ایران:
    جمعیت: بروجرد؛ جمعیت شهرستان : سال ۱۳۸۵ : ۴۳۷۶۳۱ سال ۱۳۹۵ : ۳۲۶۴۵۲ جمعیت شهر : ۲۳۴۹۹۷
    شاهرود؛ جمعیت شهرستان: ۲۱۸۴۷۴ جمعیت شهر : ۱۴۰۴۷۴
    زیر ساخت ها: شاهرود: دارای فرودگاه بین المللی، راه آهن و راه چهار خطه؛
    بروجرد : فاقد فرودگاه، راه آهن و راه چهارخطه؛
    دانشگاه ها؛ شاهرود : دانشگاه علوم پزشکی ( مستقل از مرکز استان) دانشگاه دولتی، دانشگاه صنعتی دولتی، دانشگاه آزاد؛ دانشکده علوم قرانی
    بروجرد : دانشگاه آیت الله بروجردی و دانشگاه آزاد
    کارخانه و مراکز صنعتی؛ شاهرود : کارخانجات البرز شرقی، کارخانه فولاد، نیروگاه سیکل ترکیبی، کارخانه قند، کارخانه سیمان و دهها مجموعه بزرگ دیگر؛
    بروجرد: کارخانه نساجی ، کارخانه اکسیر، کارخانه داملران
    مزیت ویژه شاهرود : وجود ادارات کل راه و ترابری، اداره کل راه‌آهن شمال شرق، دخانیات، شرکت نفت منطقه ای و سازمان تبلیغات اسلامی مستقل از سمنان، بعلاوه پارک علم و فناوری،
    مزیت بروجرد : پرجمعیت ترین شهر کشور که فاقد دانشگاه و حتی دانشکده علوم پزشکی است. شهری است که به گفته سایت روزهای بروجرد ، با سرپرست ها می گذراند.
    این تنها نمونه کوچکی از ظلم بی پایان مدیریت فشل و ناکارآمد مرکز لرستان به بروجرد است.

    1. تا حدی مرکز استان در این قضیه نقش دارد بخش اعظم ان به عدم مطالبه گری و فقر فرهنگ مطالبه گری خود ماست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close