اخبار لرستان

۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان کشف شد

روزهای بروجرد- فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: ۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، سردار محمدمهدیان نسب در مراسم تکریم و معارفه روسای عقیدتی سیاسی فرمانده انتظامی استان لرستان اظهار داشت: علاوه بر اولویت‌هایی که فرمانده ناجا برای استان‌ها معین کردند که اولویت‌های راهبردی کشور هستند، در اتاق‌های اندیشه ورزی ۲۰ اولویت را در استان لرستان معین کردیم که بخشی از اولویت‌ها برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه بخشی از اولویت‌ها نیز بومی استان است افزود: پایه همه اولویت‌ها توسعه بصیرت دینی، دین‌باوری، ولایتمداری و ارتقا شأن و منزلت کارکنان  فرماندهی انتظامی لرستان، خانواده آن‌ها و پیشکسوتان است.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: اولویت‌های خاصی در حوزه فرهنگ‌سازی، ارتقا معنویت، بنیان و استحکام پایه‌های دین و معنویت را تقویت کرده و در حوزه نیروی انتظامی اهتمام ویژه‌ای برای تشکیل کمیته امربه‌معروف و نهی از منکر و مصوبات کاربردی داشته‌ایم که این فریضه واجب را در بیرون از سازمان نیز انجام دهیم.

وی بیان کرد: دومین اولویت ارتقا فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد تقویت امنیت اخلاقی در جامعه است که از ظرفیت‌های معنوی، پلیس‌های افتخاری، علما و شورای فرهنگی استان استفاده‌شده و شورای فرهنگ استان بسیار اثرگذار بوده است.

سردار مهدیان نسب تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و اجرای فرامین مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار داشته‌ایم تا بتوانیم این کار را در داخل سازمان شروع کنیم به‌طوری‌که با کاهش هزینه‌ها، استفاده از کالای ایرانی، کاهش حامل‌های انرژی و ارتقا نگهداشت در راستای فرامین مقام معظم رهبری در درون سازمان اقدام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده بیشتر از بستر اجتماعی و اقناع گری، از ابتدای سال تاکنون ۴۵۰ جلسه آموزش چهره به چهره و ۳۶ کارگاه  آموزشی آسیب‌های اجتماعی برگزارشده و توانستیم ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را نسبت به جنگ نرم، عفت زدایی، غیرت زدایی و جلوگیری از آلودگی‌هایی که وجود دارد و معرفی هجمه سنگین فرهنگی دشمن آشنا کنیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: در حوزه ارتقا امنیت و پاسخگویی به مطالبات یکی از استان‌های خوب کشور هستیم، ۳۵۰ هزار نفر از هم استانی‌ها مطالباتشان را از فوریت‌های پلیسی تقاضا کردند و ۵۷ درصد فوریت‌ها عملیاتی شده و استان لرستان به مسائل فوریتی پاسخ به‌موقع داده است.

وی اظهار داشت: مردم لرستان ۴۳ درصد مشاوره و راهنمایی از پلیس داشته‌اند و به پلیس اعتماد داند و بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام‌شده است در استان لرستان پلیس به‌عنوان محبوب‌ترین سازمان معرفی‌شده و سفیدترین کار ما جریمه کردن است چون هم اعتقادی کار می‌کنیم و هم نگاهمان بر محور عدالت است.

سردار مهدیان نسب افزود: در حوزه تصادفات جز استان‌هایی هستیم که بیش از ۱۸ هزار زائر خارجی از استان به پیاده‌روی اربعین رفته و زائری که تصادف کرده باشد نداشتیم تنها یک مورد جرحی بود و فوتی نداشتیم.

وی بابیان اینکه در حوزه تصادفات درون و برون‌شهری ۱۲ درصد کاهش فوتی ناشی از تصادف را داشته‌ایم عنوان کرد: در حوزه  مبارزه با مواد مخدر نگاه این بوده که همه را دردمند کنیم، سه و نیم تن مواد مخدر کشف‌شده و  ۱۳ هزار و ۱۵۰ نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده مواد مخدر، خرده‌فروش و معتاد متجاهر را دستگیر کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان لرستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ میلیارد تومان کشفیات قاچاق کالا داشته‌ایم که ۳۳ درصد نسب به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و در حوزه کشف وقوع سرقت لرستان رتبه برتر کشور است و ۸۵ درصد از وقوع‌های ما کشف‌شده و ۱۵ درصد از میانگین متوسط کشوری جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: در هفته نیروی انتظامی به لحاظ اینکه مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند در دو سال اخیر رتبه اول کشور را در کشور کسب کرده‌ایم که برگرفته از تعامل خوب همکاران ما است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close