لرستان

چاه‌های جایگزین هم در لرستان مشکل دارند!

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در پنج سال گذشته ۶۷ حلقه چاه در کوهدشت و رومشکان از مدار خارج و ۷۵ حلقه چاه جایگزین شده که مشکلاتی ازجمله در بحث کیفیت دارند.


علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خاطرنشان کرد: یک زمانی متولی تأمین آب روستایی، جهاد سازندگی بود که آن زمان زحمات زیادی کشیده شده اما اکثر منابع آب “چشمه” بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه خشکسالی چند سال اخیر باعث شده که اکثر آن چشمه‌ها خشک و از مدار خارج شده‌اند. بعد از آن جایگزین چشمه‌ها، چاه‌های دستی و کم‌عمق بود که اکثر آنها نیز مشکلاتی ازجمله آلودگی، ریزش، کاهش آب‌دهی و… دارند که از مدار خارج شده‌اند.

کاکاوند اضافه کرد: در مرحله بعد چاه‌های آبرفت بود که ۷-۸ سال گذشته حفر شده‌اند و این‌ها نیز دچار مشکل شده که در جنوب و جنوب غرب استان مشکلات بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: علاوه بر این مناطق الان با توجه به مرسوم شدن برنج و مصرف بالای سموم، نگران دشت سیلاخور و بروجرد هستیم که دچار آلودگی شوند، چون اکثر چاه‌ها در این مناطق نیز آبرفت هستند.

وی یادآور شد: مرحله بعدی حفر چاه‌های آهکی است و چون هنوز نتوانسته‌ایم از آب شرب سدها استفاده کنیم در تأمین آب به مشکل خورده‌ایم و لرستان جا مانده است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته ۶۷ حلقه چاه در کوهدشت و رومشکان از مدار خارج و ۷۵ حلقه چاه جایگزین شده که مشکلاتی ازجمله در بحث کیفیت دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: راهکار تأمین آب روستاها، تدوین سند خشکالی استان و تکمیل سدهای نیمه کاره و استفاده از آب آنها برای شرب است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close