اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: کشتارگاه بروجرد استانداردهای لازم را ندارد/روند واگذاری به بخش خصوصی تسریع شود

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد استانداردهای لازم را نداشته و نقایصی دارد که مهمترین آن‎ها نبود اتاق پیش‌سرد است.

به گزارش فارس، رضا آریایی در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه نیمه صنعتی این شهرستان اظهار کرد: باید شورای شهر و شهرداری روند واگذاری کشتارگاه این شهرستان به بخش خصوصی را تسریع کنند، تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و نقایص آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد استانداردهای لازم را ندارد، بیان کرد: یکی از نواقص اصلی کشتارگاه نبود اتاق پیش‌سرد است که باید گوشت پیش از عرضه به قصابی‎ها در این قسمت نگهداری شود.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه کشتارگاه فعلی بروجرد مربوط به ۲ دهه قبل بوده و به استانداردهای روز تجهیز نیست، خاطرنشان کرد: اینک که شهرداری موافق واگذاری آن به بخش خصوصی است، باید این روند سرعت یابد.

آریایی ادامه داد: با واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی و ایجاد و تعریف استانداردهای لازم در آن این امکان فراهم می‏آید که علاوه بر تامین گوشت سالم مورد نیاز شهروندان بروجردی، شهرستان دورود هم تحت پوشش خدمات آن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی نیاز به مصوبه شورای شهر دارد، افزود: با توجه به استقبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی نباید این موضوع مشمول گذر زمان شود، چرا که تامین گوشت سالم به عنوان یکی از نیازهای روزمره شهروندان ضروری است.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: کشتارگاه این شهرستان معضلات زیادی دارد که باید با واگذاری به بخش خصوصی برطرف شده و مدیریت آن بهتر از شرایط کنونی باشد.

آریایی تاکید کرد: جلساتی بین شهرداری و سرمایه‎گذار متقاضی خرید کشتارگاه انجام و قرار شده وجه آن در چند قسط به شهرداری واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سرمایه‎گذار بخش خصوصی تعهد کرده که از انعقاد قرارداد به مدت یک سال نواقص موجود در کشتارگاه را برطرف کرده و آن را از نیمه صنعتی به صنعتی تبدیل کند.

گفتنی است، در بازدید میدانی صورت گرفته در روزهای اخیر چند نقیصه مهم کشتارگاه بروجرد استخراج شده که از آن جمله می‎توان به نبود اتاق پیش‎سرد، کوره لاشه‌سوزی و سیستم تصفیه فاضلاب اشاره کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close