اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: بروجرد بیشترین آثار تاریخی لرستان را دارد/بی‎مهری به میراث‌های تکرارنشدنی

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: بروجرد در بین شهرستان‎های استان لرستان بیشترین آثار تاریخی را دارد.

رضا آریایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حالی بروجرد بیشترین آثار و ابنیه تاریخی را در استان لرستان دارد که بی‎مهری به این ظرفیت‎های تکرارنشدنی موجب شده که در معرض تخریب و آسیب قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بروجرد بیشترین آثار تاریخی را در استان لرستان دارد، عنوان کرد: متأسفانه این بناهای تاریخی مورد بی‎مهری قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها اجحاف شده است.

فرماندار بروجرد بیان کرد: آثار تاریخی ظرفیت‎های بی‎بدیلی هستند که در معرض تخریب و آسیب قرار گرفته و تعداد زیادی از آن‎ها نیز تخریب شده و از بین رفته‎اند.

آریایی تاکید کرد: با اکتفا به اعتبارات قطره چکانی دولتی نمی‎توان نسبت به مرمت و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی اقدام کرد، چرا که برای این منظور اعتبارات کلانی نیاز است تا کار در بازه زمانی معقولی به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی در شهرستان بروجرد قطعأ باید از درآمدهای موقوفات، اعتبارات دولتی، ظرفیت خیرین و بخش خصوصی به منظور احیاء نگهداری و مرمت این بناهای فاخر بهره برد.

فرماندار بروجرد ورود بخش خصوصی به منظور مرمت و احیای برخی از بناهای تاریخی این شهرستان را به فال نیک گرفت و گفت: البته این روند نباید متوقف شود، بلکه باید تقویت شده و توسعه یابد.

آریایی در ادامه به سهم بالای صنعت گردشگری در اشتغالزایی و توسعه شهری اشاره و تصریح کرد: این صنعت در بروجرد رونق خوبی گرفته اما در کنار آن باید جذابیت‎های لازم را نیز ایجاد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش برای حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی، باید با ایجاد و گسترش مراکز خدماتی، تفریحی و اقامتی هر چه بیشتر بستر را برای حضور گردشگر در شهرستان بروجرد آماده کرد.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه برای جذب گردشگر باید فرهنگ را از خودمان شروع کنیم، ادامه داد:‌ بدون شک تقویت این صنعت مزایای عدیده‎ای مانند اشتغالزایی و بهبود شرایط اقتصادی و درآمدزایی را برای این شهرستان به همراه دارد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close