ورزش

صعود دراماتیک ساپیا با پیروزی در ضربات پنالتی/ حذف استقلال با ناکامی مقابل تیم ۱۰ نفره

روزهای بروجرد- سایپا با شکست استقلال راهی مرحله بعد جام حذفی شد.

در حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور، تیم های استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه و در ضربات پنالتی با برتری تیم سایپا خاتمه یافت تا شاگردان علی دایی راهی مرحله بعد جام حذفی شوند.

بازی مطابق انتظار داغ و جذاب شروع شد و دو تیم بدون توجه به حساسیت بازی حملات زیادی را روی دروازه هم ترتیب می دیدند. در دقیقه ۱۷ بازی فرار عالی الحاجی گرو در پشت مدافعین سایپا باعث برخورد او با اکبر منادی شد تا داور بلافاصله نقطه پنالتی را به نفع استقلال نشان دهد و فرشید اسماعیلی با ضربه ای دقیقه آبی ها را پیش بیندازد.

برتری استقلال اما دوام چندانی نداشت زیرا مهدی ترابی در دقیقه ۲۸ بازی را شوتی محکم از درون محوطه جریمه به تساوی کشاند. ۶ دقیقه بعد از این گل، خطای ساموئل سارفو روی محمد دانشگر باعث شد تا علاوه بر اعلام دومین پنالتی به سود استقلال، مدافع خارجی سایپا هم به دلیل دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شود. الحاجی گرو این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا ضمن به ثمر رساندن اولین گلش برای استقلال، تیم شفر را بازهم از تیم ده نفره دایی پیش بیندازد.

سایپای جوان و جنگنده اما دست از تلاش برنداشت و حتی حاضر نشد که نیمه را بازنده به رختکن برود. در دقیقه ۴۲ کرنری که از سمت چپ به روی دروازه سید حسین حسینی فرستاده شد با ضربه سر امین حاج محمدی همراه شد تا دروازه آبی ها برای دومین بار در نیمه اول فرو بریزد بازی نتیجه تساوی ۲-۲ خاتمه یابد.

در نیمه دوم بازی شجاعانه سایپا ادامه یافت و خبری از فوتبال مالکانه و هجومی استقلال در مقابل تیمی ۱۰ نفره نبود.

شاگردان دایی بدون ترس از نام رقیب بازی بهتری به نمایش گذاشتند و حتی دو موقعیت عالی هم داشتند که یک بار تیرک افقی به کمک استقلال آمد و دفعه دوم هم کاشته خطرناک مهدی ترابی از کنار دروازه به بیرون رفت تا بازی در پایان نود دقیقه با نتیجه تساوی ۲-۲ خاتمه یابد و به وقت اضافه برود.

در وقت اضافه هم تلاش بسیار زیاد دو تیم به جایی نرسید تا پس از ۳۰ دقیقه نبرد در اوقات اضافی،بازی در ۱۲۰ دقیقه هم با نتیجه مساوی ۲-۲ تمام شد تا ضربات پنالتی تیم صعود کننده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی، استقلالی ها پنالتی هایشان را توسط مهدی قائدی، روح الله باقری و فرشید اسماعیلی از دست دادند و سایپا با درخشش اکبرمنادی،دروازه بان خود، توانست در نهایت ۳-۱ پیروز ماراتن پنالتی ها شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close