لرستان

سوانح رانندگی امسال در لرستان ۲۳۷ کشته داشت

روزهای بروجرد- مدیر کل پزشکی قانونی لرستان گفت: سوانح رانندگی در جاده های ارتباطی استان طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۳۷ کشته و ۶ هزار و ۲۰۱ نفر مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی لرستان، حمید رضا نظیفی افزود: آمار پرونده های ناشی از مرگ و میر حوادث رانندگی استان طی ۶ ماه نخست امسال در سه حوزه درون شهری، برون شهری و جاده های روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۰۶ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲۳۷ نفر در جریان حوادث رانندگی استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ تفکیک حوزه ها شامل فوت ۳۵ نفر در جاده های درون شهری،۱۸۴ نفر در جاده های برون شهری و ۱۸ نفر در جاده های روستایی می باشد.

وی تصریح کرد: در بازده زمانی سال گذشته ۲۴۲ نفر در جریان حوادث رانندگی استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ تفکیک حوزه ها شامل فوت ۵۵ نفر در جاده های درون شهری، ۱۷۸ نفر در جاده های برون شهری و ۱۱ نفر در جاده های روستایی بود.

نظیفی گفت: مقایسه آماری این دو بازده زمانی نشان می دهد تصادفات منجر به فوت در حوزه درون شهری ۳۶.۳ درصد کاهش، در حوزه برون شهری ۳.۴ درصد افزایش و در حوزه جاده های روستایی نیز ۶۳.۵درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تاکید کرد: همچنین مجموع آمار فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی طی سال گذشته ۴۴۲ نفر بوده که از این میزان ۶۸ نفر در جاده های درون شهری، ۳۵۱ نفر در جاده های برون شهری و ۲۳ نفر در جاده های روستایی بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

نظیفی گفت: در تصادفات منجر به فوت، ضربه به سر( آسیب جمجمه و مغز )علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی است و نیمی از فوتی های حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می شوند.

***افزایش ۳۵ درصدی آمار مجروحین حوادث رانندگی در لرستان
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اضافه کرد: آمار مجروحین ناشی از سوانح رانندگی طی ۶ ماهه نخست امسال افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

نظیفی افزود: میزان آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان لرستان در این مدت ۶ هزار و ۲۰۱ نفر ثبت شده که شامل چهار هزار و ۴۱۸ نفر مرد و یک هزار و ۷۸۳ نفر زن بوده است.

وی تصریح کرد: ۶ ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۶) چهار هزار و ۴۸۹ پرونده ناشی از مصدومین حوادث رانندگی شامل سه هزار و ۴۱۳ پرونده برای مردان و یکهزار و ۷۶ پرونده برای زنان در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: طبق بررسی های به عمل آمده میزان کل آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان طی سال گذشته هشت هزار و ۶۸۰ نفر ثبت شده که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۶ هزار و ۶۱۱ نفر مرد و تعداد ۲ هزار و ۶۹ نفر زن بوده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close