ورزش

درخواست ایران برای میزبانی جام‌ ملت‌های آسیا

روزهای بروجرد- وزیر ورزش و جوانان گفت: با مجموع این ورزشگاه‌ها شرایطی بوجود آمده که مسابقات جام ملت های آسیا در ایران میزبانی شود که درخواست میزبانی جام ملتهای ٢٠٢٣ را هم ارائه کرده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا، گفت: با مجموع این ورزشگاه ها شرایطی بوجود آمده که مسابقات جام ملت های آسیا در ایران میزبانی شود که درخواست میزبانی جام ملتهای ٢٠٢٣ را هم ارائه کرده ایم و امیدوارم با این استادیوم ها مجوز میزبانی مسابقات بزرگ را بتوانیم دریافت کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: شرایط ایران در زمینه نرم افزاری هم خوب است. در همین بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف ۱۸ روز محقق شد در حالی که در شرایط عادی این کار ۴ ماه زمان لازم داشت. الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی محقق شد و در ظرف ۱۸ روز کار ارزنده ای انجام شد و در زمینه برگزاری هم که در حد الزامات بین المللی بود و مورد ارزیابی محافل بین المللی قرار گرفت جای هیچ حرف و بحثی نگذاشت.

این صحبت های سلطانی فر در حالی مطرح شده است که جام ملتهای ۲۰۱۹ کمتر از دو ماه دیگر در امارات برگزار می شود و پس از اتمام مسابقات کشور میزبان دوره بعدی انتخاب خواهد شد. همچنین باتوجه به وسعت قاره آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا دوره های جام ملتها را بین شرق و غرب تقسیم کرده است و جام ملتهای سال ۲۰۲۳ در شرق آسیا برگزار خواهد شد و ایران شانس برگزاری این مسابقات را در این سال ندارد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close