اخبار بروجرد

بروجردی: اس‌پی‌وی سنگ محک قدرت اتحادیه اروپا در برابر کاخ سفید است

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه اروپا باید بتواند در راستای اجرای برجام سازوکار SPV را به اجرای کامل درآورد، گفت: تهدیدات وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اعمال فشار به کشورها در صورت اجرای SPV توخالی است.

علاءالدین بروجردی نهادهای واسط مالی (SPV) که قرار است از سوی اروپایی ها گشایش یابد را آزمون مهمی برای آنها دانست و گفت: انجام موفقیت آمیز این پروژه برای اروپای معتقد به برجام که بعد از ده ها ساعت مذاکره به تصویب رسید تا کانالی خارج از تحریم برای تنظیم مالی با ایران تعریف شود، بسیار تعیین کننده است.

به گزارش خبرآنلاین نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای کامل SPV محک مهمی برای اروپایی ها و جمهوری اسلامی ایران است که باید با توجه به مذاکرات متعدد وزیر امور خارجه کشورمان و معاون وی با اروپایی ها، از این سازوکار مالی به صورت عملی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر اعمال فشار به کشورها در صورت اجرای SPV، ابراز داشت: پیش از این نیز ترامپ فریاد می زد صادرات نفت ایران را به صفر می رساند اما در نهایت ناچار شد درباره برخی از کشورها مثل هند این مجوز را صادر کند که آنها با معافیت امکان خریداری نفت از ایران را داشته باشند.

بروجردی ادامه داد: از این رو درباره مسائل مالی نیز باید اتفاقاتی بیفتد که کانال ارتباط مالی در چارچوب توافق برجام با اروپا برقرار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خلاصه کارنامه ترامپ را کارشکنی و ایجاد نابسامانی در جریان امور بین الملل دانست و خاطرنشان ساخت: اگر اروپا نتواند پروژه پیشنهادی خود را درباره SPV به سرانجام برساند عملا دچار یک ضربه حیثیتی بزرگ به اتحادیه شده و در کارزاری که ترامپ به وجود آورده است، شکست می خورد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close