اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: حساسیت‌های قومی برگرفته از توزیع ناعادلانه اعتبارات در بین شهرهای استان است

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: توزیع عادلانه اعتبارات در میان شهرستان‌های استان لرستان از سوی مسئولان استانی ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی- عکس: فرهاد داودوندی

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی در همایش بزرگداشت هفته معلم در این شهرستان اظهار کرد: حساسیت‌های قومی که گاه در استان شاهد بروز آن هستیم نشات گرفته از توزیع ناعادلانه اعتبارات در بین شهرستان‌ها است.  

وی با اشاره به برخی مشکلات دامن‌گیر آموزش‌ و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: برخی از این مشکلات تنها مختص به آموزش‌وپرورش این شهرستان نیست اما تعدادی از آن‌ها نیز ناشی از مشکلات درون استانی و تنگ‌نظری و نبود عدالت در توزیع اعتبارات در میان شهرستان‌های استان است.

امام جمعه بروجرد کمبود نیروی انسانی به‌ خصوص در مقطع ابتدایی را یکی از عمده مشکلات آموزش‌وپرورش این شهرستان خواند و تأکید کرد: متأسفانه همه‌ساله شاهد انتقال نیروهای مازاد دیگر شهرستان‌های استان به این شهرستان هستیم که تلاش این نیروها برای بازگشت به محل زندگی خود مشکلاتی را برای این اداره به وجود می‌آورد.

ترابی وجود فضاهای آموزشی فرسوده و پروژه‌های نیمه تمام را بخش دیگری از مشکلات اداره آموزش‌ و پرورش بروجرد دانست و عنوان کرد: متأسفانه خانه معلم این شهرستان در شان معلمان نیست و نبود سالن اجتماعات نیز مشکلاتی را برای مسئولان اداره آموزش و پروش این شهرستان به وجود آورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته معلم عنوان کرد: معلمی نه یک شغل و حرفه بلکه ذوق و هنر و توانمندی بوده و نقش معلمان در جامعه در حقیقت همان نقش انبیاء است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه رسالت معلمان تعلیم و تربیت هم‌زمان با یکدیگر است، افزود: اینکه انسان در وادی کمال خود مراحل کمال را طی کرده و دست دیگران را بگیرد و آن‌ها را به اوج قله کمال برساند کار ارزشمندی است.

وی ادامه داد:  عزت و شرف انسان به علم و دانش بستگی دارد و معلم عزت‌آفرین و شرافت بخش فرد، جامعه و کشور است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close