اخبار لرستان

استاندار: ۳۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر در لرستان افتتاح یا اجرا می‌شود

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: ۳۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه مبارک فجر در استان با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

سید موسی خادمی در تشریح برنامه‌های دهه فجر در لرستان بیان کرد: ۳۲۰ پروژه زیرساختی و عمرانی با اعتبار ۷۳۹ میلیارد تومان و ۵۰ طرح اقتصادی با ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شده که بخشی از این پروژه‌ها کلنگ زنی و برخی هم در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.

وی تصریح کرد: ۲۶۲ پروژه با ۵۹۱ میلیارد تومان طرح افتتاحی از میان پروژه‌های عمرانی  و ۵۸ پروژه  با ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز در حوزه عمرانی و زیرساختی  کلنگ زنی می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه  با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود ۹۸۷۲ نفر در بخش اقتصادی و عمرانی شاغل می‌شوند، خاطرنشان: همچنین ۴۹ طرح افتتاحی با ۴۲۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک طرح آغاز می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه معادل ۲۴۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه وزارت نیرو در دست اجرا داریم، اضافه کرد: طرح‌های حوزه نیرو در این لیست نیامده و قرار است چند روز پس از دهه فجر به بهره‌برداری برسند.

وی بیان کرد: ما به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از طرح‌ها را به‌صورت رسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسانیم و به خاطر کرونا فقط تعدادی از این طرح‌ها را افتتاح می‌کنیم، این پروژه‌ها در تمام شهرها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و سفر مقامات ملی را به استان خواهیم داشت.

استاندار ادامه داد: قرار است محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای افتتاح طرح‌ها به استان سفر کند و در شهرستان‌ها مدیران استانی طرح‌ها را افتتاح می‌کنند.

خادمی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت تاریخی و نتیجه فعالیت‌های مستمری بوده است که ملت ایران در طول تاریخ داشته است. وی افزود: انقلاب ما یک فرایند بود و ریشه در جان ملت داشته و ملت یکپارچه انقلاب اسلامی و تغییر را طلب کردند و نباید فراموش کرد که در شکل‌گیری این حرکت نقش رهبری و امام راحل کاملاً مشهود بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close