اخبار بروجرد

عملیات نصب نیوجرسی جاده اشترینان ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

روزهای بروجرد- رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد گفت: جداسازی و عملیات نصب نیوجرسی وسط جاده اشترینان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

امین گودرزی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: نه تنها محور اشترینان بلکه تمامی محورهای بروجرد دارای نواقصی هستند که با توجه به وجود اعتبارات محدود باید در اصلاح نواقص اولویت سنجی انجام شود.

وی، با بیان اینکه اقدامات خوبی در محور اشترینان انجام شده است، تصریح کرد: امسال نیز برای آسفالت این محور قراردادهایی منعقد شده که در صورت مساعدت هوا لکه گیری هندسی محور اشترینان انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد ادامه داد: برای احداث جداسازی(نیوجرسی) وسط محور اشترینان اعتباراتی وجود دارد که کافی نیست چرا که طول این محور بیش از ۱۳ کیلومتر بوده و در حال حاضر برای انجام همه عملیات جداسازی به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

گودرزی افزود: هر نیوجرسی تقریبا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به تورم موجود به طور قطع قیمت ها افزایش یافته است و اعتبار بیشتری برای این پروژه لازم است.

وی تاکید کرد: اجرای جداسازی وسط محور اشترینان به صورت یکجا برای راهداری بروجرد امکان پذیر نیست اما با توجه به مشکلات موجود برای انجام مسیرهایی از این محور اعتباراتی تخصیص پیدا کرده که اندک است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد ادامه داد: امسال حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای مقداری از ادامه پروژه نیوجرسی محور اشترینان اختصاص پیدا کرده که با توافق پیمانکار ساخت جداسازی وسط این محور آغاز خواهد شد.

گودرزی با اشاره به دیگر مشکلات محور اشترینان مانند عدم روشنایی، افزود: با توجه به دستورالعمل ها و قوانین و مقررات مصوبه کل کشور که به راهداری هم اعلام شده است احداث روشنایی در محورها تنها در نقاط پرتصادف و نقاط مه گیر باید انجام شود.

وی تصریح کرد: احداث روشنایی طولی در محورها همانند گذشته امکان پذیر نیست و با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات احداث روشنایی ممنوع است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد ادامه داد: سال گذشته در تقاطع روستای کرکیخان دو برج نوری و در روستای ملمیجان در محور اشترینان یک برج نوری به عنوان دو نقطه مشخص نصب شد و مشکل روشنایی محور اشترینان در این مناطق حادثه خیز رفع شد.

گودرزی نصب علائم رانندگی و ایمنی، خط کشی تمام و ایجاد شیار لرزاننده در محور اشترینان را از دیگر اقدامات راهداری بروجرد عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عرض کل جاده اشترینان از هر دو باند ۱۰ متر و نیم است که شانه راه در بخشی از مسیر محور اشترینان آسفالت است و برای اینکه مردم از آرامش بیشتری برخوردار باشند و از خطرات احتمالی جلوگیری شود شانه راه آسفالت شده که البته در مسیرهایی هم شانه راه خاکی است.

وی از آمادگی کامل و ۱۰۰ در صدی راهداری بروجرد برای مدیریت مخاطرات احتمالی بارش ها در روزهای آینده خبر داد و گفت: تمامی عملیات جهت کنترل محورهای مواصلاتی بروجرد و پاکسازی نقاط حادثه خیز انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد افزود: تهیه شن و نمک زمستانه و لایه روبی پل ها و به روز کردن ماشین آلات راهداری نیز انجام شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close