لرستان

۴ میلیارد تومان برای خریداری وسایل منزل سیل‌زدگان لرستانی تخصیص داده شد

روزهای بروجرد- رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ۴ میلیارد تومان برای خریداری وسایل منزل سیل‌زدگان لرستانی تخصیص داده شد.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه مسئولان استان که با هماهنگی و پیشگیری به‌موقع، مانع از ایجاد خسارت جانی در سیل اخیر شدند تشکر می‌کنم.

وی افزود: خسارت سیل فقط مربوط به خانه‌های مردم نبوده بلکه مربوط به بسیاری از زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف بوده و پل‌ها و جاده‌ها نیز تخریب‌شده‌اند که این خسارت‌ها را از نزدیک دیدیم و در جلسه شورای مدیریت بحران این موارد به بحث گذاشته شد، تقسیم‌کاری کردیم که قرار شد بخشی از امور در داخل استان با حمایت و مدیریت استاندار انجام شود و بخش دیگر از جانب رئیس مدیریت بحران در تهران پیگیری شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما هم به دستگاه‎‌های مختلف قول دادیم پیگیری‌ها برای جبران خسارت‌ها خیلی سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: هیئتی که از طرف رئیس‌جمهور به لرستان اعزام‌شده متشکل از دستگاه‌های مربوطه و وزارتخانه‌های مختلف است که هرکدام مسئولیتی را به عهده گرفتند به‌طور مثال رئیس سازمان راهداری کشور که در این سفر همراه ما بود بالا فاصله دستور داد که اقدامات لازم شروع و فرایند بازگشایی راه‌ها آغاز شود و در مرحله بعد نیز ترمیم این جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

واعظی عنوان کرد: ما از نزدیک وضعیت مردم را دیدیم، خانواده‌هایی که در طبقات همکف و اول زندگی می‌کردند اکثر دچار مشکل شده بودند، صحبت کردیم که بتوانیم هم در داخل استان و هم در خارج استان با برنامه‌ریزی که انجام می‌گیرد این مشکلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: قرار شد استاندار کمیته‌ای تشکیل دهد که این کمیته وضعیت مردم را بررسی می‌کند و وسایل منزل مانند یخچال که در اثر سیل خراب‌شده را خریداری و در اختیارشان قرار دهند که برای این کار چهار میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم لرستان بسیار نجیب و فهیم هستند و بااینکه مشکل داشتند خیلی مؤدبانه و نجیبانه صحبت کردند که برای این برخوردشان از طرف دولت از آن‌ها تشکر می‌کنم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close