اخبار جهان

ولیعهد سعودی: به خواسته آمریکا، ۷۰۰ هزار بشکه کاهش نفت صادراتی ایران را جبران کردیم

روزهای بروجرد- محمد بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ به آمریکا اطمینان داد که عربستان سعودی با تولید بیشتر، قیمت‌های صعودی نفت در بازار جهانی را کنترل خواهد کرد.

وی با تأکید بر پایبندی عربستان به وعده خود به آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران پس از تحریم‌ها خاطرنشان کرد که هرگونه کاهش تولید ایران را جبران خواهد کرد.

بن‌سلمان افزود: «به‌ ازای هر یک بشکه که اخیراً از (تولید) ایران کم شد، ما تا دو بشکه صادرات داریم».

به‌ گفته بن‌سلمان، عربستان سعودی که اکنون حدود ۱۰.۷ میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، می‌تواند “در صورت نیاز بازار” تا ۱.۳ میلیون بشکه دیگر نیز به این رقم اضافه کند.

با وجود این، بسیاری از کارشناسان در مورد توانایی عربستان برای تولید روزانه ۱۲ میلیون بشکه در کوتاه‌مدت ابراز تردید کرده‌اند.

ولیعهد عربستان تأکید کرد که در صورت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، کشورش خواهد توانست به تولید بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز دست یابد. او همچنین به توانایی تولید بیشتر توسط امارات متحده عربی و کشورهای غیرعضو اوپک مثل روسیه اشاره کرد.

بن‌سلمان در ادامه، افزایش قیمت‌های جهانی نفت در ماه گذشته را به عوامل دیگری به‌جز ایران مرتبط دانسته افزود: «این امر عمدتاً به‌دلیل اتفاقاتی است که در کانادا و مکزیک، لیبی، ونزوئلا و دیگر کشورها در حال وقوع است».

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران را تا ۱۳ آبان به صفر برساند. بسیاری از مقامات ایرانی و کارشناسان بین المللی این تصمیم واشنگتن را غیرممکن دانسته‌اند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close