اخبار سیاسیاخبار لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان: مجرمین خطرناک کنترل شوند

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: مجرمین خطرناک سابقه‌دار و آنهایی که احتمال وقوع جرم دارند باید تحت نظر باشند و دادستان‌ها باید با جدیت پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش فارس، جعفر بدری در نشست انتظامی، قضایی که در سالن اجتماعات فرمانده انتظامی لرستان برگزار شد، عنوان کرد: باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم و واقعیت را ببینیم چراکه در هر مسئله‌ای اگر انسان از واقعیت دور شود مجبور به شکست خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واقعیت امروز این است که فضای مجازی همه‌گیر و فراگیر شده است، افزود: تمام آحاد جامعه به‌خصوص نسل جدید که نسلی باهوش است با این فضا سر و کار دارند اما راه‌های پیشگیری از آسیب‌های آن‌که تاکنون استفاده شده موفقیت چشمگیری نداشته است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان با اشاره به اینکه فضای مجازی در دسترس همه کشورها است، گفت: این فضا در برخی کشورها باعث پیشرفت و در بعضی کشورها باعث آسیب‌های متعددی شده است و این موضوع باید جزو برنامه‌های اصلی و در دستور کار دولت باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در امر فضای مجازی کارهای کارشناسی دقیق انجام شده و راهکارهای استفاده مفید از این فضا به‌درستی شناسایی و استفاده شود.

بدری بیان داشت: کلاهبرداری‌های فضای مجازی و جریانات آن‌ها باید ردیابی و شناسایی شود و راهکارهای مقابله با آن در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با تأکید بر اینکه اطلاعات شعب رسیدگی به مسائل فضای مجازی باید بروز باشد، گفت: طبق دستورالعمل‌های وصله مجرمین خطرناک سابقه‌دار و آنهایی که احتمال وقوع جرم دارند باید تحت نظر باشند و دادستان‌ها باید با جدیت پیگیر این موضوع باشند.

وی افزود: اگر مرتکبین جرائم سازمان یافته و خطرناک احساس کنند که زیر نظر هستند همین عامل خود بازدارنده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان در ادامه با ابراز این موضوع که به دلیل هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف استان اعتراضات و اغتشاشات جریانات معاند به‌خوبی کنترل و مهار شد، گفت: در تجمعاتی که صنفی است، باید مطالبات آن‌ها توسط دولت تأمین و مشکلات آن‌ها برطرف شود.

بدری در ادامه به هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: جاده‌های استان امن بوده و تردد در آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود و با تدابیر انجام شده از سوی دادگستری و نیروهای انتظامی استان فضای حاکم بر جاده‌ها امنیتی نشد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان در ادامه با اشاره به اینکه باید با جریانات سیاسی معاند و ضدانقلاب با فوریت و جدیت برخورد کرد، ادامه داد: این‌ها در بین مردم جایگاهی ندارند و علیه مردم هستند، لذا باید عملکرد و اقدامات مدیران به‌گونه‌ای باشد که مردم فریب این جریانات را نخوردند.

وی یادآور شد: هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و دادستان‌ها باعث شد با کمترین هزینه این جریانات در استان مدیریت و مهار شد.

بدری در ادامه با تأکید بر این موضوع که باید از نیروهای انسانی در دادگستری و مأمورین نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی کرد، گفت: باید از مأمور به‌خوبی حمایت شود تا او نیز در انجام وظیفه خود جدی و مصمم باشد.

وی با اشاره به موضوع مهم تکریم ارباب و رجوع گفت: در مسئله تکریم ارباب‌رجوع باید با متانت با مرجعیت برخورد شود چراکه نیروی انتظامی با کسرت مراجعین و همچنین شاکی بودن و گاها عصبانی بودن آن‌ها باید با مردم مهربانانه برخورد کنند.

رئیس شورای قضایی استان ضمن اشاره به این مطلب که باید این احساس در مردم به وجود بیاید که پلیس اولین و بهترین گزینه برای مراجعه مردم در مسائل گوناگون امنیتی و انتظامی است، گفت: فوریت‌ها و اولویت‌ها در پلیس فتا باید جدی گرفته شود چراکه در مسائل کلاهبرداری در فضای مجازی باید بتوان با فوریت حساب‌های مرتبط را مسدود کرد.

بدری در ادامه به آسیب‌های مختلف فضای مجازی اشاره کرد و گفت: آسیب‌های مختلف فضای مجازی باید به بانک‌ها و دستگاه‌های مربوط منعکس شود تا این نهادها در جهت حل و برطرف کردن آن مسائل و حفره‌های امنیتی تلاش و اقدام فوری انجام دهند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close