اخبار بروجرد

شهروندان بروجردی تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند

روزهای بروجرد- سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان و اعمال محدودیت‌های جدید شهروندان بروجردی تنها در صورت ضرروت از منزل خارج شوند.

احمد شجاعی در گفت‌ و گو با ایرنا  اظهار داشت: مهمترین هدف کادر بهداشتی درمانی در کنار ستاد مبارزه با کرونا کاهش موارد ابتلا و میزان مرگ و میرناشی از کرونا است و این مهم تنها در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درخانه ماندن محقق می شود.

وی تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهم که در ابتدای امر، بیماری کرونا را باور داشته باشند و با رعایت هرچه دقیق تر پروتکل های بهداشتی از انتشار این و یروس جلوگیری کنند.

شجاعی بیان کرد: علی رغم همه تبلیغات تلویزیونی پیرامون تاکید بر رعایت موارد بهداشتی و نیز انتشار اخبار تعداد مبتلایان و فوت شدگان عده‌ای توجه نمی‌کنند و همچنان به برگزاری میهمانی و عروسی سرگرم هستند.

وی با اشاره به رعایت موارد بهداشتی در سطح شهرستان اضافه کرد: از افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، ضعف سیستم ایمنی و یا بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا عمل جراحی داشته‌اند باید درخانه بمانند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: هم اکنون ۲ مرکز بهداشتی قدس و باهنر بروجرد با فعالیت مراکز ۱۶ ساعته بروجرد انجام تست کرونا را برعهده دارد و با انجام نمونه‌گیری این افراد، بعد از مشخص شدن بیماری می‌توانند به بیمارستان آیت الله بروجردی مراجعه و بستری شوند.

شجاعی اظهارداشت: علاوه براین مکان‌ها، محلی برای انجام تست خانم‌های باردار در نظر گرفته‌ایم تا بتوان بیشترین مراقبت را از این افراد داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه آزمایشات ما در حال حاضر در بخش دولتی انجام نمی‌شود، و نمونه گیری‌ها هزینه‌های زیادی برای هر خانوار دارد که اگر رعایت کنند و دچار این بیماری نشوند به سود خودشان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که اگر تست فردی مثبت و عاری از علایم کرونا بود حتما در منزل قرنطینه تا مورد بررسی پزشک شبکه قرار گرفته و اگر بیماری رشد داشت و بیمار دچار تب، لرز بالا و تنگی نفس شد این بیمار نیز به بیمارستان منتقل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای زمان شیوع ویروس کرونا تا ۱۲ آبان ماه ۴۲ هزار و ۹۳۸ مورد مثبت به این بیماری در استان لرستان شناسایی شده و ۸۵۷ نفر نیز تا کنون نیز بر اثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close