اخبار بروجرد

جمعیت سالمندان بروجردی به ۴۲ هزار تن رسید

روزهای بروجرد- رئیس بهزیستی بروجرد گفت: ۴۲ هزار تن از جمعیت ۳۵۰ هزار نفری بروجرد را سالمندان تشکیل می دهد.

کرم رضا پیردایه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال این شهرستان، بیش از ۱۲ درصد جمعیت است.

وی اظهار داشت: از این تعداد جمعیت سالمند حدود ۲۰هزار تن مرد و ۲۲ هزار تن زن هستند.

رئیس بهزیستی بروجرد بیان کرد: هم اکنون ۲ مرکز نگهداری سالمندان امام علی(ع) و سرای سالمندان حضرت فاطمه زهرا (س) در بروجرد وجود دارد که در مجموع ۵۰ سالمند زن و مرد در آن نگهداری و به صورت هفتگی توسط پزشک و کادر درمانی معاینه شده و از خدمات مختلف حمایتی مددکاران و فیزیوتراپی بهره مند می شوند.

پیردایه اضافه کرد: این نهاد حمایتی به سالمندان معلول و یا از کار افتاده خدمات مورد نیازمانند عصا، ویلچر، سمعک و کمک هزینه های موردی ارائه می کند.

وی ادامه داد: براساس منابع جهانی هر کشوری که ۱۲ درصد جمعیت آن بالای ۶۰ سال سن داشته باشد پدیده سالمندی در آن رخ داده است.

رئیس بهزیستی بروجرد گفت: مهمترین دغدغه سالمندان خلاء های روحی و عاطفی است لذا این قشر از جامعه باید در کانون های خانواده با محوریت فرزندان و متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود زندگی کنند.

پیردایه با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از۱۰ هزار تن به صورت مستمر و غیرمستمر ازخدمات بهزیستی این شهرستان به عنوان یک نهاد حمایتی برخوردارند، افزود: همچنین درحال حاضر حدود پنج هزارتن در نوبت ارائه خدمات ازسوی سازمان بهزیستی هستند.

وی اظهار داشت: افراد تحت پوشش دارای معلولیت های، ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، معلولیت شنوایی، بینایی می باشند وبیشتراین افراد ازمعلولیت جسمی حرکتی رنج می برند

رئیس بهزیستی بروجرد بیان کرد: این نهاد حمایتی در پنج بخش امور اجتماعی، مشارکت های مردمی و اشتغال، امور پیشگیری، پشتیبانی و منابع انسانی و امور توانبخشی خدمات را به جامعه هدف ارائه می کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close