گوناگون

تکذیب “بمب خبری” درباره آیت‌الله جنتی

روزهای بروجرد- باز هم آیت الله جنتی در کانون اخبار ایران قرار گرفته است. انتشار شایعه‌ای درباره کناره گیری او از دبیری شورای نگهبان با واکنش سخنگوی شورای نگهبان روبه رو شد و عباسعلی کدخدایی این شایعه را قویا تکذیب کرد.

به گزارش فرارو، روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر دادند که آیت الله جنتی در نامه‌ای خواستار کناره گیری از دبیری شورای نگهبان شده است. این خبر دلیل کناره گیری او را “کهولت سن و بیماری” ذکر کرده بود.

در این خبر جانشین آیت الله جنتی محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران معرفی شده بود.

پس از انتشار این خبر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی به آن واکنش نشان داد. او نوشت: «دبیر شورای نگهبان هر سال از بین اعضا انتخاب می‌شود. انتخابات هیات رئیسه نیز در ۲۶ تیر ماه برگزار می‌گردد. بنا بر این؟!»

کدخدایی به این اظهار نظر بسنده نکرد و صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری فارسی به صورت رسمی خبر منتشر شده را تکذیب نمود.

کدخدایی گفت: «هیچ بحثی درباره تغییرات در شورای نگهبان بخصوص درباره تغییر دبیر شورا یعنی آیت‌الله جنتی مطرح نیست و خبر‌های اینچنینی غلط است، زیرا دبیر شورا از بین اعضای شورا و با رای‌گیری انتخاب می‌شود و در چنین صورتی اصلا ورود دبیر از بیرون شورا امکان پذیر نیست.»

آیت الله جنتی ۹۱ سال دارد و در تمام دوره‌ها، عضو شورای نگهبان بوده است. او از نخستین دوره شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ از جمله فقهای آن و از ۲۱ سال پیش دبیر این نهاد بوده است.

شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد. ۶ فقیه آن توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند و ۶ حقوق دان آن نیز با پیشنهاد رییس قوه قضائیه و رای مجلس انتخاب می‌گردند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close