اخبار بروجردویژه ها

ناگفته هایی از جرائم اداری از زبان دادستان بروجرد: اجرای جرائم یقه سفیدی در بروجرد/ وقتی مدیران به جابجایی شغلی تهدید می شوند

روزهای بروجرد- دادستان بروجرد در جلسه ستاد حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم جزء تکالیف قوه قضاییه است، اظهار داشت: از لحاظ اجرایی قوه قضاییه قدرت اجرای آن را ندارد مگر با مشارکت روسای تمامی ادارات.

به گزارش رصد نیوز، مهدی محمدی مشکل اصلی جرائم رخ داده در حوزه اراضی ملی را جرائم یقه سفیدی این حوزه دانست و افزود: بسیاری از افراد با ظاهر شیک و آراسته در این حوزه مبادرت به تخلف می‌کنند و همین نفوذ این اشخاص در حوزه مدیریت ها برخورد را خیلی سخت و سنگین می کند.

دادستان بروجرد با اشاره به خطر برخورد با این افراد در این شهرستان عنوان کرد: اگر مسئولی بخواهد برخورد قطعی داشته باشد قطعاً در خطر جابجایی شغلی قرار خواهد گرفت که این یک آسیب بسیار بزرگ است علاوه بر این ایجاد حقی که برای افراد می شود مجددا کار را سخت تر می کند.

وی اضافه کرد: اگر برخورد با تاخیر انجام يا از سوی شهرداری و ادارات امتيازاتي داده شود و يا دست داشتن افراد ذی‌نفوذ در این قضیه کار را بیش از پیش سخت‌تر می‌کند بنابراین نیاز به حمایت از سوی مديران استاني در خصوص مدیران شهرستانی مبرم است.

محمدی با اشاره به تهدیدات پیش روی مسئولان شهرستانی در برخورد با تخلفات در این زمینه گفت: ابتدایی ترين مشکلی که مسئولان شهرستانی با آن روبه رو می شوند فشار هایی است که از سوی متنفذین با آنها مواجه اند.

وی به عنوان نمونه به انجام پروژه خیلی ساده آزادسازی حریم جاده گلدشت اشاره و تصریح کرد: در این پروژه اتفاق پیچیده‌ای نیفتاد اما مدیر شهرستاني ما خیلی جاها پاسخ داد که چرا اجرای وظیفه و تکلیف کرده است؟!

دادستان بروجرد یادآور شد: در زمینه قانون ارتقای سلامت نظام اداری، هر مسئول و رئیس نهادی اگر از وقوع جرم در دستگاهش مطلع شود و اطلاع ندهد خودش مشمول ماده ۶۰۶ قانون مجازات می شود و مجرم است.

وی با اشاره به آمار بسیار زیاد اجرایی نشدن پرونده ها در دادسراها بیان کرد: در بسیاری از پرونده‌ها حکم صادر شده و در ابتدای کار اقدامات خوبی صورت گرفته اما اجرایی نمی شوند چراکه انگيزه اي برای اجرای دادنامه که عصاره رسیدگی قضایی است وجود ندارد.

محمدی از مدیران شهرستانی خواست کار خود را درست انجام دهند تا مجبور نشود از استان تقاضای تیم بازرسی به شهرستان کند که چرا احکام اجرایی نمی شود؟

وی با اشاره به زمینه های حمایت از مدیران در قانون خاطرنشان کرد: مدیران با جدیت و بدون توجه به فشارها وظایف قانونی خود را انجام دهند و از طرف دیگر مدیران استانی هم حمایت معنوی و هم حمایت ابزاری را از مدیران شهرستانی داشته باشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close