اخبار بروجرد

تعیین تکلیف اراضی «گیجالی» بروجرد/ سنددار شدن ۱۵۰۰ هکتار زمین منابع طبیعی/مشکل اعضای ۳ تعاونی حل شد

روزهای بروجرد- با تعیین تکلیف وضعیت اراضی منطقه «گیجالی» بروجرد، ۱۵۰۰ هکتار زمین منابع طبیعی بروجرد سنددار شد و مشکلات مربوط به اراضی ۳ تعاونی مسکن این شهر حل شد.

 ۱۵ سال پیش افرادی در غالب تعاونی های مسکن بنام تعاونی تاکسیرانی بروجرد، افلاک نیروی انتظامی و تعاونی فضای سبز شهرداری در محدوده ای به وسعت ۱۱۲ هکتار اقدام به خرید املاک به صورت غیر قانونی کرده و در اختیار متقاضیان قرار داده بودند.

افراد متخلف بعد از قطعه بندی زمین های مذکور بدون رعایت موارد قانونی فیش هایی را به مردم فروخته اند که با روشن شدن موضوع تخلف فعالیت های زیادی برای پی گیری رفع مشکلات اعضای تعاونی ها انجام شده است.

خرید غیرقانونی املاک به نام تعاونی مسکن

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این رابطه در گفت و گو با مهر گفت: حدود ۱۵ سال پیش افرادی متخلف در منطقه «گیجالی» بروجرد به خرید املاکی غیر قانونی بنام تعاونی اقدام کردند که تا به امروز برای مردم مشکلاتی به دنبال داشته است.

رضا آریایی افزود: برای رفع مشکلات متقاضیان واحدهای مسکونی این تعاونی ها مسئولان وقت هم پی گیری هایی انجام داده اند که املاک به تعاونی ها واگذار شود.

وی ادامه داد: اراضی معروف به گیجالی بروجرد حدود هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد که جزو منابع طبیعی بروجرد است و حدود ۱۱۲ هکتار آن در غالب تعاونی ها است که مالکین آنها به شکل عرفی اقدام به فروش آنها بدون در اختیار داشتن سند قانونی کرده اند.

۱۵۰۰ هکتار زمین در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفت

فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: برای تعیین تکلیف سند اراضی منطقه گیجالی و واگذاری آن از منابع طبیعی به راه و شهرسازی جلسات متعددی در دفتر استاندار تشکیل و نهایتا ظرف ۴ ماه گذشته با حضور کارشناسان استانی جلسات مختلفی در شهرستان برگزار شد و آن هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به طور کامل در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفت.

آریایی یادآور شد: همچنین با پی گیری های مستمر ۱۱۲ هکتار از زمین های تعاونی ها نیز به اداره راه و شهر سازی استان به طور کامل واگذار شده است.

وی اظهار داشت: سند این ۱۱۲ هکتار زمین به راه و شهرسازی استان منتقل شد که از طریق راه و شهرسازی استان در اختیار سه تعاونی تاکسیرانی بروجرد، افلاک نیروی انتظامی و فضای سبز شهرداری بروجرد قرار گیرد.

فرماندار ویژه بروجرد با بیان اینکه فروش زمین ها به اعضای تعاونی ها طبق قانون انجام خواهد شد، گفت: این واگذاری پروسه طولانی در بر داشت که طی چند سال گذشته زمان زیادی روی آن صرف شد.

مشکل بلاتکلیفی متقاضیان مسکن حل شد

آریایی ادامه داد: دیگر هیچ فردی نمی تواند هیچگونه تصرفی در هزار و ۵۰۰ هکتار زمین منطقه گیجالی بروجرد داشته باشد و این کار خیلی بزرگی بود که از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان، راه و شهرسازی لرستان، اداره کل ثبت و اسناد لرستان انجام شد.

وی تاکید کرد: با انجام این کار بزرگ هم مشکل بلاتکلیفی متقاضیان مسکن حل می شود و هم واحدهای مسکونی به طور قانونی سند دار می شوند و هم دیگر کسی نمیتواند به طور غیر قانونی در این منطقه نفوذ پیدا کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close