اخبار بروجرد

ظلم مضاعف به بروجرد و قصه تلخ دانشکده داروسازی

روزهای بروجرد(بازنشر*)- از جمله طنزهای تلخ این استان این است که دانشکده داروسازی خرم آباد به دلیل وجود کارخانه های داروسازی بروجرد در اردیبهشت ماه ۹۱ از وزارت بهداشت مجوز ساخت می‌گیرد و این در حالی است که در کمال بی انصافی و در میان سکوت آزار دهنده‌ی نمایندگان بروجرد دانشکده داروسازی بروجرد که بسیار پیشتر یعنی حدود ۷ سال قبل مجوز تاسیس آن در دولت نهم در ۲۴/۱۲/۸۴ صادر شد به دست فراموشی سپرده می‌شود.

این نکته قابل تامل اساسی است که کارخانجات دارو سازی اکسیر و داملران که از جمله واحدهای تولیدی برتر در زمینه تولید دارو در کشور به شمار می روند در بروجرد فعالیت دارند و ۵۰ درصد کار صادرات دارویی کشور را بر عهده دارند.

در همین زمینه گفته‌های تازه علیرضا آذرگون معاون آموزشی علوم پزشکی لرستان پرده‌ای دیگر از این ظلم مضاعف به بروجرد و همچنین انفعال نمایندگان و مسئولان این شهر را نمایان می‌کند: ” زمانی که مجوز دانشکده داروسازی به خرم آباد داده شد تنها ۶ ماه برای معرفی ساختمان این دانشکده زمان داشتیم و ما مجبور شدیم که ساختمان نیمه کاره دانشکده بهداشت را معرفی کنیم.”

واقعا عجیب است دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مدت چند ماه به هر صورتی که شده ساختمانی برای دانشکده‌ی داروسازی خرم آباد مهیا می‌کنند اما برای مصوبه ۷ سال پیش دولت کوچکترین قدمی بر نمی‌دارد.

اما جالب تر از آن استدلالی است که برخی بر پایه آن مانع تاسیس دانشکده داروسازی بروجرد شدند و آن مشکل هئیت علمی دانشکده دارو سازی بود!

دلیلی که با اظهارات تازه معاون علوم پزشکی لرستان سست بودن آن کاملا مشخص می‌شود: “برای جذب هیئت علمی دانشکده داروسازی خرم آباد نیز فراخوان ۱۵ نفر داده شده است، همچنین ۳نفر از نیروهای بومی استان برای عضویت در هیئت علمی این دانشکده بورسیه شده‌اند.”

ملاحظه می‌شود این مشکل به هیچ عنوان نمی‌تواند مانعی برای ساخت دانشکده داروسازی در بروجرد شود چرا که با یک فراخوان و همچنین بورسیه افراد بومی استان قابل رفع است اقدامی که برای دانشکده خرم آباد انجام پذیرفت و مشکلی هم پیش نخواهد آمد ضمن اینکه یک دانشگاه و دانشکده با گذشت سالها قوام و اعتبار بدست می‌آورد و اصلا قرار نیست دانشکده‌ای تازه تاسیس از هر جهت کامل باشد بلکه به مرور زمان جایگاه علمی خود را پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه فاصله یک ساعت و نیمه‌ی خرم آباد تا بروجرد یعنی آنقدر زیاد است که نمی‌توان اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان را به بروجرد آورد! مگر فرماندار خرم آبادی بروجرد هر روز صبح از خرم آباد به بروجرد تشریف نمی‌آورند و عصر دوباره به شهرشان مراجعت نمی‌کنند؟ آن خیر این آری ؟!

روزهای بروجرد بنا به رسالت خود این هشدار را در ابتدا به دو نماینده‌ی بروجرد یعنی آقایان بروجردی و بیرانوند می‌دهد که وظیفه ‌شما دفاع از حقوق مشروع و قانونی مردم شریف بروجرد و اشترینان است واقعا اگر نتوانید مصوبه‌ی قانونی هئیت دولت را پس از ۷ سال در بروجرد پیگیری و اجرا نمایید چگونه می‌خواهید از کارنامه عملکرد خود دفاع کنید؟ آقایان محترم! بعد از این دوره مجلس با چه رویی دوباره می‌خواهید چشم در چشم مردم بروجرد بگذارید؟

سخن دیگر با جناب آقای پازوکی سرپرست فرمانداری بروجرد است.جناب فرماندار! جایگاه حقوقی شما پیگیری مصوبات دولت در شهری است که جنابعالی به عنوان ارشدترین نماینده دولت در آن مشغول خدمت هستید. مصوبه‌ تاسیس دانشکده داروسازی بروجرد مصوبه‌ی دولت جمهوری اسلامی ایران است شما به عنوان نماینده‌ی منصوب دولت موظف به پیگیری این مصوبه هستید و وظیفه شرعی و قانونی شماست که در اجرایی نمودن آن فارغ از گرایش ها و تعصبات قومی نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دهید.

و در آخر ما همچنان پیگیر این حق خواهیم بود…

*این یادداشت در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۱ نوشته شده است

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close