اخبار بروجرد

افتتاح و کلنگ‎زنی ۵۶ پروژه در هفته دولت

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: در هفته دولت امسال ۵۶ پروژه در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ‎زنی می‎شود.

به گزارش فارس، رضا آریایی در سخنان پیش از خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره‎برداری رسیده و کلنگ‎زنی می‎شود.

وی عنوان کرد: از این مجموع ۴۸ پروژه عمرانی و ۳ پروژه صنعتی بوده و ۳ پروژه نیز کلنگ‎زنی می‎شود، همچنین با بهره‎برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم خواهد شد.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال ۸ روستا به شبکه آبرسانی متصل می‎شوند، بیان کرد: همچنین گازرسانی به ۲۷ روستا با صرف اعتبار حدود ۱۲ میلیارد تومان در این هفته به بهره‎برداری می‎رسد و هزار و ۱۳۶ خانوار از این نعمت برخوردار می‎شوند.

آریایی تاکید کرد: در هفته دولت امسال ۳ پروژه خدماتی توسط بهزیستی بروجرد به بهره‌برداری می‎رسد که افتتاح نخستین مرکز بیماری اوتیسم و مرکز کودکان کار از آن جمله هستند.

وی با اشاره به اینکه در مرکز بیماری اوتیسم کودکان زیر سه سال مبتلا به این بیماری تحت درمان قرار می‎گیرند، ادامه داد: این مرکز می‎تواند کمک بزرگی برای کودکان دارای اختلال عصبی رفتاری باشد.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: با افتتاح مرکز کودکان کار قدم‎های موثری در راستای حمایت از این کودکان از جمله ارائه کمک هزینه‌‎های تحصیلی به آنان و تامین مخارج تحصیلی‎شان برداشته می‎شود.

آریایی اظهار کرد: با توجه به نقش برداشت‎های بی‎رویه آب‎های سطحی در وقوع پدیده خشکسالی‎ در لرستان و بروجرد، پروژه‎های آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی در این شهرستان تعریف شده و کلنگ آن در هفته دولت در روستای انگشته به زمین زده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‎ای به وقوع زمین‎لرزه‎های متولی در چند روز اخیر در بروجرد داشت و افزود: زلزله فرآیندی طبیعی است، اما این بار تفاوت در این است که عمق زمین‎لرزه‎ها بسیار کم و کانون آن‎ها در شهر بروجرد است.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه مردم باید آمادگی لازم را داشته و خونسردی خود را حفظ کنند، گفت: زلزله در همه جای کشور اتفاق می‎افتد، از طرفی نمی‎توان با صراحت گفت که زمین‎لرزه‎ها تمام می‎شود یا زلزله بزرگتری در راه است.

آریایی تاکید کرد: ساخت ساختمان‎های مقاوم و دقت مجریان در احداث واحدهای مسکونی در کنار نظارت دقیق مهندسان و شهرداری در احداث سازه‎ها می‎تواند به افزایش ایمنی آن‎ها کمک کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close