اخبار بروجردویژه ها

آغاز عملیات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گلرود بروجرد

روزهای بروجرد- معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد از آغاز عملیات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گلرود خبر داد.

یاسر امیرسرداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از انتشار اطلاعیه‌های مختلف از بهمن ۱۴۰۰ و صدور ضرب‌الاجل مطابق آئین‌نامه بستر و حریم رودخانه‌ها (ماده ۱۳۹ قانون مدنی و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی) با هدف رعایت حقوق عامه، حفظ محیط‌زیست و حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب، بدین منظور طرح آزادسازی حریم رودخانه گلرود آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در مسیر گلرود آزادسازی حریم رودخانه، تردد شهروندان و دوستداران طبیعت با سهولت بیشتر انجام شده و امکان اجرای طرح‌های گردشگری، مبلمان ساحلی، پیاده راه‌سازی، پیست دوچرخه‌سواری و … فراهم خواهد شد.

معاون فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در این راستا، سال گذشته نیز به‌عنوان یک مطالبه عمومی با دستور رئیس‌جمهور طرح آزادسازی ساحل خزر با موفقیت اجرا شد و موجب رضایت هموطنان و زیباسازی ساحل دریای خزر فراهم شد.

امیرسرداری اضافه کرد: عملیات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گلرود در منطقه نظام‌آباد با حضور دستگاه‌های متولی شهرستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: بنا بر مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، با حضور نماینده دادستان و به دنبال ضرب‌الاجل اعلام شده و هشدارهای قبلی، از روز گذشته فاز اول حریم رودخانه گلرود در منطقه نظام‌آباد به اجرا درآمد و حریم رودخانه رفع تصرف شد.

معاون فرماندار بروجرد ادامه داد: طبق مصوبه شورای حفاظت از منابع آب و دستور دادستان بروجرد، فازهای بعدی آزادسازی حریم رودخانه در این منطقه ادامه خواهد داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close