اخبار بروجرد

جلوگیری وزارت بهداشت از تاسیس کاردانی دندانپزشکی در دانشگاه آزاد بروجرد

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: اخذ مجوز در دو رشته تخصصی دندانپزشکی در دستور کار واحد بروجرد قرار دارد؛ اما وزارت بهداشت از آن جلوگیری می‌کند.

داریوش جاوید درباره برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برای راه‌اندازی رشته‌های جدید پزشکی و پیراپزشکی در سال تحصیلی جدید، گفت: واحد بروجرد به‌عنوان پنجمین واحد دانشگاهی در سال ۱۳۶۲ تاسیس شد و در زمینه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در غرب کشور پیشرو است. این واحد دانشگاهی در رشته‌ دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، بهداشت و مامایی دانشجو می‌پذیرد. به دلیل اینکه رشته پرستاری هیئت علمی مناسب و قدمت زیاد دارد، به دنبال اخذ مجوز برای کارشناسی ارشد رشته‌ پرستاری هستیم.

به گزرش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: رشته دندانپزشکی واحد بروجرد از شرایط بسیارمطلوبی برخوردار است به طوری که در سال‌های اخیر در آزمون علوم پایه رتبه اول میزان درصد قبولی بین دانشگاه‌های آزاد و دولتی را کسب کرده است. به دنبال ۲شاخه در رشته تخصص دندانپزشکی هستیم. اخذ مجوز در دو رشته کاردانی دندانپزشکی نیز در دستور کار واحد است که وزارت بهداشت از آن جلوگیری کرده و رشته کاردانی را اعطا نمی‌کند.

جاوید بیان کرد: در این منطقه امکانات پزشکی و پیراپزشکی بینظیر است؛ به‌ویژه اینکه در ایام کرونا دانشگاه آزاد بروجرد در گره‌گشایی از مشکلات بهداشتی مردم بسیار راهگشا بود. از همکاران وزارت بهداشت انتظار می‌رود به دانشگاه آزاد نگاه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد سه مرکز واکسیناسیون تجمیعی در این شهرستان راه‌اندازی کرد، ادامه داد: بالاترین میزان واکسیناسیون در این سه مرکز انجام شده و توسط نیروهای دانشگاه آزاد مدیریت می‌شود؛ در واقع هیچ سازمانی به اندازه دانشگاه آزاد اسلامی در زمان بیماری کرونا مساعدت نکرده است؛ در نتیجه انتظار می‌رود نگاه وزارت بهداشت مثبت‌تر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: ممکن است اخذ مجوز برای رشته‌هایی که نیاز داریم، ۳ سال طول بکشد تا دبیران بورد تخصصی برای بازدید دوره‌ای بیایند. انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل دانشگاه آزاد در راه‌اندازی رشته‌های جدید این بازدیدهای دوره‌ای بیشتر باشد و وزارت بهداشت کمک کند؛ دانشگاه آزاد نیز می‌تواند در شرایط بحرانی کمک حال مردم باشد.

وی درباره برنامه‌های واحد بروجرد برای تاسیس دانشکده‌های بین‌رشته‌ای در حوزه پزشکی، گفت: دو کلینیک دندانپزشکی و بیماری‌های خاص در شهر بروجرد داریم. اولین کلینیک در سال ۹۹ آغاز به‌کار کرد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ به ثمر بنشیند. وزارت بهداشت به دلیل عدم وجود اعضای هیئت علمی نگاه مثبتی نسبت به رشته دندانپزشکی در واحد بروجرد وجود نداشت؛ اما با جذب بیش از ۴۰ عضو هیئت علمی توانستیم به شرایط ایده‌آلی برسیم و در حال حاضر یکی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی کشور مختص دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد است.

جاوید ادامه داد: با جذب ۴۰ عضو هیئت علمی تعدادی از دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور رفته بودند جذب شدند. با هماهنگی امور بین‌الملل به‌دنبال جذب ۲۰ دانشجوی خارجی و بین‌الملل هستیم. کلینیک بیماری‌های خاص که با بهترین امکانات به بیماران دیالیزی، تالاسمی و سرطانی خدمت می‌کند، در شهرکی ۶۵ هزارنفره تاسیس شد که هیچ درمانگاهی آنجا وجود نداشت. هفته گذشته در برنامه ریزی دو ساله داروخانه آن افتتاح شد و آن درمانگاه به درمانگاه شبانه روزی تبدیل شد. برنامه ما تا سال ۱۴۰۱ توسعه این دو کلینیک است سپس برای توسعه دانشکده‌های بین رشته‌ای گام برمی‌داریم.

وی اشاره کرد: با هماهنگی سازمان مرکزی چندین رشته که به دلایلی حذف شده بود را مجدد به واحد بروجرد برگرداندیم؛ در نتیجه با افزایش تعداد رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی میزان جذب نیز افزایش داشت؛ به‌گونه ای که در سال گذشته در اعلام نتایج ارشد ، بیش از ۷۰۰ دانشجوی ارشد به واحد بروجرد اعلام شد.

جاوید با اشاره به اینکه ۱۱۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال در واحد بروجرد وجود دارد، افزود: بخش دانشکده کارآفرین و مهارت که به دانشگاه آزاد اضافه شد، تعداد زیادی آزمایشگاه و کارگاه از این دانشکده‌ها به جمع دانشگاه آزاد اضافه شد. این نوید را می دهیم که در ۲ سال گذشته مجوز سه آزمایشگاه همکار استاندارد گرفته شد و در حال حاضر با بالاترین سطح فعالیت کار می‌کند. دهقانی معاونت پژوهش و فناوری سازمان نیز هفته پیش مجوز راه‌اندازی یک آزمایشگاه موادغذایی را به واحد بروجرد داد با این شرایط مطمئنا برای ادامه کار و رفع نیازهای جامعه، ارتقای تجهیزات در دستور کار خواهد بود؛ هرچند امکانات در حال حاضر بسیار مطلوب است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close