اخبار بروجرد

۲۶۵ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند

روزهای بروجرد- رییس بهزیستی بروجرد گفت: یکی از اقدامات بهزیستی، حمایت‌های مالی و اجتماعی از خانوارهای دارای فرزند چند قلو است که اکنون ۲۶۵ خانوار دارای فرزند سه و چهار قلو تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند.

کرم رضا پیردایه  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت کننده از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تامین رفاه این خانواده‌ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را تدوین کرده تا بتوان خدماتی پایدار و کامل به آنها ارائه دهد.

او بیان کرد: پرداخت مستمری به خانوارهای دارای فرزند چند قلو تا پایان ۶ ماهگی و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به سرپرستان کم درآمد از جمله حمایت‌هایی است که بهزیستی از خانوارهای دارای فرزند چند قلو انجام می‌دهد.

رییس بهزیستی بروجرد در خصوص تامین شیرخشک کودکان چند قلوی تحت پوشش بهزیستی گفت: تامین شیرخشک با مرکز بهداشت است ولی بهزیستی مشخصات خانوارهای دارای فرزند چند قلو را در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) ثبت می‌کند و شبکه بهداشت نیز به آنها سهمیه ماهانه شیرخشک می‌دهد.

پیردایه یادآور شد: امسال نیز تعداد ۳۰ خانوار دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی بروجرد قرار گرفته است.

او ادامه داد: بهزیستی در حوزه‌های مختلف توانبخشی، مشارکت‌های مردمی، پیشگیری و واحد امور اجتماعی به افراد تحت پوشش خدمات رسانی می‌کند.

او گفت: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت اعم از معلولیت‌های شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی، ضایعه نخاعی و چند معلولیتی به ثبت رسیده است.

رییس بهزیستی بروجرد افزود: در حوزه اجتماعی نیز برنامه‌های متعددی برای توانمندسازی افراد تحت حمایت انجام می شود در بخش زنان سرپرست خانوار تا کنون هزار زن سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی علاوه بر مستمری از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close