اخبار بروجرد

سد آبسرده بهمن ماه آبگیری می شود

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد از آبگیری سد آبسرده در بهمن ماه سال جاری خبرداد و گفت: مشکلات کمبود آب شرب منطقه با آب گیری این سد رفع خواهد شد.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به پروژه ای که منطقه بروجرد را از لحاظ آب و برق منطقه را بیمه می‌کند، گفت: سد آبسرده تامین آب شرب شهرستان بروجرد را بر عهده دارد همچنین  هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را سیرآب می کند و مقداری هم تولید برق انجام می دهد، ۲۰ سال ساخت این سد به طول انجامید و تنها ۳۸ درصد پیشرفت داشت که از سال گذشته پیگیر سرعت بخشی تکمیل سد بودیم و با حضور آقای جهانبخت در بروجرد خوشبختانه این پروژه به دلیل تنش آبی و کم آبی در منطقه پروژه اضطرار کشور اعلام شد.

نماینده بروجرد در مجلس اظهار داشت: با ساخت و آب گیری سد آبسرده مشکلات آب شرب شهرستان برطرف می شود ضمن اینکه مقداری از زمین های کشاورزی سیرآب خواهد شد. این سد در واقع سه پروژه ساخت سد، شبکه آبرسانی و تصفیه آب محسوب می شود.

او بیان کرد: سد آبسرده به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و از آنجایی که به عنوان طرح اضطرار شناخته شده است بودجه خوبی دریافت می کند، هر هفته گزارش پیشرفت این سد ارائه می شود و قرار است بهمن ماه امسال آب گیری شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close